ه‌ب‌د‌ه: علیه حملات دولت نسل‌کش ترکیه به میادین بیایید

ه‌ب‌د‌ه اعلام نمود، مناطق حفاظتی میدیا قلب انقلاب خاورمیانه و انقلاب کوردستان و ترکیه است، در ادامه گفته است: «از تمامی نیروهای ضد امپریالیسمی می‌خواهیم علیه حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه متحد شوند و به میادین بیایند.»

جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) اروپا، طی بیانیه‌ای مکتوب به حمله‌ی گسترده‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به باشور کوردستان توجه کرد.

ه‌ب‌د‌ه اعلام نمود که از ۱۶ آوریل ارتش ترکیه حملات خود به باشور کوردستان را افزایش داده است، رفته رفته مناطق را بمباران می‌کند و حملات اشغال‌گرانه‌ی خود را توسعه می‌بخشد‌ و گفت: «هدف این است که ابتدا مناطق گریلا را محاصره نمایند، سپس به صورت نسل‌کشی و جنگ زمینی حمله نمایند.»

همچنین اعلام نمود که حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) مدت زیادی است که در این برنامه‌ی اشغال‌گرانه و از بین بردن شرکت داشته است، به نظر می‌رسد که حکومت عراق نیز از سخنان و اظهارات پیشین خود عقب‌نشینی کرده و در مورد این حمله با دولت ترکیه توافق کرده باشد، آغاز حملات قبل از سفر اردوغان به بغداد نشان دهنده‌ی این حقیقت هستند.

ه‌ب‌د‌ه تاکید کرده است که تاکنون دولت اشغال‌گر ترکیه در حملات به مناطق حفاظتی میدیا به هدف خود دست نیافته است و ضربات مهلکی را متحمل شده است، اما همچنان به برنامه‌های خود ادامه می‌دهد و در ادامه گفته است: «دولت ترکیه از جنگ نسل‌کشی دولت صهیونیستی اسرائیل، حمایت آمریکا و اداره‌ی مرکزی عراق سود برده است. مفهوم حمله همه‌جانبه و اشغال و از بین بردن با تحولات اخیر منطقه مرتبط هستند.»

ه‌ب‌د‌ه در ادامه تاکید نموده است که رژیم فاشیست این حمله را راه برون رفت از بحران اقتصادی می‌بیند، همچنین اعلام نمود این آغاز ‌روند تازه‌ای از مبارزه در ترکیه و باکور کوردستان است و گفت: «سخنان اردوغان فاشیست که می‌گوید ‘مشکل مرز عراق و ترکیه باید تا تابستان حل شود و یک کمربند حفاظتی به عمق ۳۰ کیلومتری منطقه‌ای امنیتی در مرز ترکیه و سوریه ایجاد شود.’ این سخنان به این معناست که پس از طرح‌های اشغال‌گری منطقه‌ی گریلا، نوبت روژآوا و شمال شرقی سوریه فرا خواهد رسید.»

ه‌ب‌د‌ه از تمامی نیروهای مترقی‌خواه و انقلابی درخواست کرده است تا در برابر این حملات بایستند و گفته است: «باید بدانیم مناطق حفاظتی میدیا، این سرزمین آزاد کوردستان، قلب انقلاب کوردستان و ترکیه و انقلاب خاورمیانه است. اگر سکوت نماییم، همگان متضرر خواهند شد. بیایید اجازه ندهیم این قلب از طپش بیفتد. بیایید در همه جا به میادین بیاییم و خود را برای مقاومت طولانی مدت آماده نمایم. بیایید کانال‌های دیپلوماسی خلق را فعال نماییم.»

ه‌ب‌د‌ه از کارگران و اتحادیه‌ها و زنان و جوانان و نیروهای فاشیستی می‌خواهد تا علیه حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه متحد شوند و به مقاومت بپردازند.