ه‌ب‌د‌ه: رفیق باران سرحات در مبارزات ما برای همیشه زنده خواهد ماند

ه‌ب‌د‌ه، عضو کمیته مرکزی MLKP و عضو شورای عمومی ه‌ب‌د‌ه، باران سرحات را در چهارمین سالگرد شهادتش به یاد آورد و گفت: «آتش انقلاب را در سراسر میهنمان گسترش خواهیم داد.»

کمیته اجرایی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت باران سرحات عضو کمیته مرکزی MLKP و عضو شورای عمومی ه‌ب‌د‌ه بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

ه‌ب‌د‌ه در بیانیه خود می‌گوید: «در این مرحله که وارد نهمین سال مبارزه شده‌ایم، به احترام جاودانگانی که ما را به این روز رساندند سر تعظیم فرود می‌آوریم. در ۸ سال گذشته در ده‌ها میدان مبارزه جنگیدیم و بهای آن را داده‌ایم. یکی از رفقای ما که بهای آن را داد و در پیشرفت و اعتلای این حرکت نقش آفرینی کرد، رفیق باران سرحات است که ۴ سال است به صورت جسمانی از ما جدا شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ حملات خود را به سخت‌ترین شکل ادامه می‌دهد. حملات اشغالگرانه به روژاوا، فاشیسم علیه دستاوردهای جنبش آزادی کوردها، جنایات جنگی و غیره ادامه دارد. اگرچه تمام جهان در برابر این جنایات سکوت کرده است،جنبش متحد انقلابی خلق‌ها که آگاهی بین‌المللی را به وجود آورد و در این چارچوب برای آزادی خلق‌های ترکیه و کوردستان تأسیس شد، اهمیت تاریخی دارد. باران سرحات در جبهه برای انجام این مأموریت تاریخی تلاش کرد.

بدون شک حکومت فاشیست حزب عدالت و توسعه، از مأموریت یکی از کادرها و فرماندهان برجسته جنبش متحد انقلابی، باران سرحات، آگاه بود و به همین دلیل او را برگزید و به قتل رساند. این سیاست ویژه دولت فاشیستی است که به عنوان روشی علیه جنبش متحد انقلابی اجرا می‌شود و پیشاهنگان آن را هدف قرار می دهد. ه‌ب‌د‌ه این نوع حملات ترور دشمن علیه کادرهای برجسته انقلاب را حمله به جنبش انقلابی متحد خود می‌داند و ادعای بزرگی دارد که قوی‌ترین پاسخ را به آنها بدهد.

یکی از اعضای کمیته مرکزی MLKP و یکی از اعضای شورای عمومی ه‌ب‌د‌ه، رفیق ما باران سرحات، جدای از رسالت تاریخی خود، از افرادی بود که بیشترین تلاش را برای آرمان‌های انقلاب و سوسیالیسم انجام داد. باران سرحات پیشاهنگ این خط بود و در هر منطقه‌ای که قرار داشت سعی می‌کرد شرایط انقلاب را ایجاد کند. او با مشارکت فعال و نگرش حل مسئله به میدان آمد.

اکنون ترس و وحشت فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ و تبهکارانش بیشتر شده است. ما این عزم را از باران ها، نوبارها، اولاش ها، شاهین ها، سینان ها، دلال ها، آینورها و جرن ها می‌گیریم. و مانند طوفان هرگز متوقف نمی‌شویم تا دشمن را از بین بریم. ما از آنها انتقام خواهیم گرفت و آتش انقلاب را در سراسر میهن خود گسترش خواهیم داد، ما رفیق باران سرحات را در مبارزات خود زنده نگه خواهیم داشت.»