هلال احمر کوردستان، بیست‌ونهمین کنگره خود را برگزار کرد

هلال احمر کوردستان که یکی از سازمان‌های امدادی کوردستان است، ۲۹مین کنگره خود را در آلمان برگزار کرد.

جمعیت هلال احمر کوردستان ۲۹‌مین کنگره خود را در آلمان برگزار کرد. این کنگره با مشارکت اعضا و میهمانان در شهر ترویزدورف آلمان برگزار شد.

در ابتدای کنگره دکتر روژوان بیلگین رئیس هلال احمر کوردستان صحبت کرد.

بیلگین فعالیت‌های هلال احمر کوردستان در سال ۲۰۲۰ و ۵ ماه ابتدایی سال جاری را به طور مفصل توصیف کرد و گفت: "در کوردستان جامعه‌ای که از طرف اشغالگران و سلطه‌گران با فقر و بیکاری و گرسنگی مواجه است، اوضاع هنوز هم در حال وخیم شدن است. همزمان با حملات و فشار اشغالگران، ویروس کرونا نیز بر وخامت اوضاع افزوده است. به همین خاطر امدادرسانی به افراد نیازمند از هر زمان ضروری‌تر است. سازمان ما ۲۹ سال پیش بر اساس کمک به نیازمندان تاسیس شد و از ابتدای تاسیس خود خستگی‌ناپذیر کار کرده است و همیشه تلاش کرده است با توجه به معیارهای کمک‌های جهانی عمل کند و بر اساس این واقعیت در بسیاری از کارهای مقدس اثر خود را برجای گذاشته است. در نتیجه سازمان ما تاکنون بیمارستان و مراکز بهداشتی زیادی ساخته و کمک‌های پزشکی فوری و مایحتاج اساسی را برای مناطق آسیب دیده فراهم کرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ و تا به امروز در نتیجه اسفناک حملات دولت اشغالگر ترک و نیز اوضاع نابسامان کرونا، همه امکانات خود برای فراهم نمودن نیازهای اولیه زندگی کسانی که در کوردستان در مضیقه هستند را به کار برده است."

بعد از سخنرانی رئیس هلال احمر کوردستان، هیئت کنگره انتخاب شد و گزارش‌های کار و مالی در سال ۲۰۲۰ و ۵ ماه سال جاری میلادی قرائت شد.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که در مواجه با ویروس کرونا و حملات ارتش اشغالگر ترک، تعداد قربانیان و افراد نیازمند افزایش یافته است. برای انجام این کار، هلال احمر کوردستان باید تلاش خود را برای تأمین نیازهای قربانیان، به ویژه در زمینه عضوگیری و همچنین در همه زمینه‌های جمع‌آوری کمک مالی، مانند کمپین‌ها و پروژه‌های با سازمان‌های خارجی و بین‌المللی، مضاعف کند.

نمایندگان گزارش‌های کاری و مالی را تایید کردند و قول دادند که در آینده نزدیک به قربانیان کوردستان کمک بیشتری کنند.

همچنین برای فعالیت‌های پیش رو تصمیم گرفته شد که تلاش‌ها، در درجه اول برای تامین نیازهای ضروری مردم شنگال و کمپ مخمور و نیز تامین نیازهای افراد نیازمند در هر چهار بخش کوردستان تداوم یابد. 

همچنین تصمیم گرفته شد که تعداد کودکان بی‌سرپرستی که از این سازمان کمک می‌گیرند، افزایش یابد.

در پایان کنگره، ریاست جدید انتخاب شد.