همایش جامعه‌شناسی آزادی: مبارزه برای آزادی رهبر آپو را گسترش خواهیم داد

در بیانیه پایانی کنفرانس جامعه‌شناسی آزادی اعلام شد که تصمیم گرفته شد تا مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گسترش یابد.

همایش جامعه‌شناسی آزادی

همایش «جامعه‌شناسی آزادی» که به ابتکار جامعه زنان زنوبیه در رقه با شعار «دوست داشتن من تحقق ایده‌های من است» با ارزیابی بخش دوم با عنوان «آزادی در پشت دیوارهای زندان» ادامه یافت.

مریم عثمان، عضو کمیته آموزش جامعه زنان زنوبیه که بخش دوم این کنفرانس را مدیریت کرد، به جنایات دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «به گفته رهبر عبدالله اوجالان، آزادی قدرت گسترش اجتماعی است. رهبر عبدالله اوجالان به این رفتار اخلاقی می‌گوید. اخلاق اجتماعی بدون آزادی ممکن نیست. زیرا آزادی منشأ اخلاق است.»

علا العواد، یکی از اعضای دفتر آموزش جامعه زنان زنوبیه، گفت: «رهبر عبدالله اوجالان از نظر جسمی یک زندانی است، اما او با اندیشه‌های خود آزاد است. این اندیشه در میان افرادی که از او حمایت و راه او را دنبال می‌کنند، در حال گسترش است.»

فاطمه نسان، رئیس مجمع خانواده‌های شهدا، با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رفیق زنان است و برای آزادی زنان تلاش کرد، گفت: «برای تامین آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان باید مبارزه را گسترش دهیم.»

عایشه شاویش، رئیس کمیته امور داخلی کانتون رقه، اظهار داشت که زنان به یمن اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد شدند.

الهام میتلی، رئیس مشترک هیئت مدیریت‌های محلی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه نیز گفت: «از آنجایی که رهبر عبدالله اوجالان در ارزیابی‌های خود به طور خاص بر یک ملت تأکید نمی‌کند، ایده‌های او در بین همه خلق‌ها و ملت‌های کم‌شمار گسترش یافته است. ما به عنوان زنان آشوری به ایده‌های رهبر عبدالله اوجالان اعتقاد داریم.»

پس از گفتگوهای گسترده، زنان بر اهمیت برگزاری چنین فعالیت و کنش‌هایی برای اعمال فشار جهانی بر دولت اشغالگر ترکیه، پایان دادن به انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کردند.

تصمیمات در بیانیه

در این کنفرانس که با بیانیه نهایی به پایان رسید، تصمیمات زیر اتخاذ شد:

«برای اینکه رهبر عبدالله اوجالان به آزادی جسمانی دست یابد، زنان باید مبارزه خود را افزایش دهند و کنش‌های مختلفی را ترتیب دهند.

افکار و کتاب‌های رهبر عبدالله اوجالان باید ترجمه و توزیع شود.

راه‌اندازی کمپین‌هایی در کمون‌ها و مجالس برای اطلاع رسانی از مبارزات و مقاومت رهبر عبدالله اوجالان در زندان.

ادامه خواندن دفاعیات رهبر عبدالله اوجالان و شروع به خواندن کتاب (خاورمیانه) ایشان.

برگزاری جشنواره‌هایی برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان.

به منظور روشن کردن وضعیت رهبر عبدالله اوجالان، با تمام سازمان‌های بشردوستانه تماس گرفته شود و آمادگی‌های لازم را برای تشکیل پانل‌هایی که توجه را به سلامت رهبر عبدالله اوجالان جلب می کند، انجام داده شود.

ایجاد هماهنگی در سطوح بین‌المللی و محلی برای کنش‌هایی که برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان انجام می‌شود.

اجرا و اشاعه فلسفه رهبر عبدالله اوجالان.

اشتراک اقتصاد اجتماعی که اساس مدرنیته دموکراتیک را تشکیل می‌دهد.

کاربرد قانون خانواده برای ایجاد خانواده دموکراتیک.

توسعه علم زنان به منظور شناخت الگوی صحیح جامعه مشترک و آزاد.

افزایش آگاهی زنان از طریق آموزش به منظور ایجاد یک جامعه دموکراتیک و زیست‌محیطی.

ترویج مفهوم بوم‌شناسی با سازماندهی کمپین‌های آگاهی‌بخشی برای حفاظت از محیط‌زیست.

تشکیل کمیته حقوقی برای حذف پ‌ک‌ک از لیست تروریسم.

بعداً گروهی وابسته به جنبش فرهنگی زنان، هلال زرین (Hîlala Zêrîn) آثار خود را به نمایش گذاشتند. کمیته برگزاری این همایش همچنین کتب و دفاعیات رهبر خلق کورد را به شرکت‌کنندگان تقدیم کرد.