حملات ترکیه به روژاوای کوردستان جنایت علیه بشریت و خشم ناشی از شکست در مقابل گریلا است

شکست فاحش نظام فاشیست ترکیه در مقابل نیروهای گریلا در مناطق حفاظتی مدیا موجب آبروریزی آن نظام نسل‌کش شده لذا در عین استیصال در رویارویی با نیروی فدایی گریلا به خلق مبارزمان در روژاوای کوردستان حمله می‌کند تا خشم خود را فروبنشاند.

حزب حیات آزاد کوردستان پژاک با انتشار بیانیه‌ای حملات ارتش فاشیستی ترکیه به روژاوای کوردستان را محکوم نموده و آن را جنایت علیه بشریت معرفی کرده و اعلام نمود، این حملات ناشی از شکست در مقابل نیروهای گریلا و اتحاد خلقمان است.

حزب حیات آزاد کوردستان پژاک در این بیانیه با بیان اینکه حملات دولت و ارتش فاشیستی ترکیه به شمال و شرق سوریه یک جنایت آشکار هم علیه خلق کورد و هم سایر خلق‌ها از جمله خلق‌های عرب، آشوری، سریانی، کلدانی و غیره است گفت: «هدف آنها احیای گروه تبهکار داعش است که تحت امر آنکارا سالهاست به قتل‌عام دست می‌زند.»

پژاک حملات فاشیستی دولت اشغالگر ترکیه را بدون چراغ سبز برخی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای غیر ممکن دانست و گفت، برخی از دول هژمون جهانی در مقوله کمک به آنکارا دست دارند.

حزب حیات آزاد کوردستان در پایان بیانیه خود ضمن محکوم کردن حملات دولت و ارتش فاشیست ترکیه و سکوت جامعه جهانی به مقاومت خلق کورد در روژاوا درود فرستاده و از خلقمان در هر چهار بخش کوردستان درخواست نمود تا همانند همیشه در حمایت از روژاوای کوردستان در میادین مبارزه حضور یابند و نظام فاشیستی ترکیه را به هزیمت بکشانند.

بیانیه حزب حیات آزاد کوردستان پژاک به شرح زیر است:

«حملات ترکیه به روژاوای کردستان جنایت علیه بشریت و خشم ناشی از شکست در مقابل گریلا و اتحاد خلقمان است

دولت و ارتش فاشیست و اشغالگر ترکیه با تداوم جنایات خود علیه تمامی خلق کورد، با هدف تکمیل روند سیاست‌های نسل‌کشی، حمله به خلق‌مان و زیرساخت‌های روژاوا را تشدید کرده است. «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» این جنگ‌افروزی نسل‌کشانه را بشدت محکوم می‌کند.

شکست فاحش نظام فاشیست ترکیه در مقابل نیروهای گریلا در مناطق حفاظتی مدیا موجب آبروریزی آن نظام نسل‌کش شده لذا در عین استیصال در رویارویی با نیروی فدایی گریلا به خلق مبارزمان در روژاوای کردستان حمله می‌کند تا خشم خود را فروبنشاند. حملات ترکیه به خلقمان و نابودی همه زیرساخت‌های حیاتی روژاوای کردستان بی‌شک جنایت علیه بشریت و خشم ناشی از شکست در مقابل گریلا و اتحاد خلقمان است. این ایستادگی خلقمان نه فقط مقاومت بلکه یک مبارزه پیشرو و فعالانه تا حصول آزادی کامل است و توقف‌ناپذیرمی‌باشد. مآلا تاوقتی که دول فاشیست حاکم بر بخش‌های کردستان به نظام‌های ظالمانه خود ادامه دهند، گسترش جنگ علیه همه خلق‌ها یک تهدید بزرگ‌تر خواهدبود.

حملات دولت و ارتش فاشیستی ترکیه به روژآوا و شمال سوریه یک جنایت آشکار هم علیه خلق کورد و هم سایر خلق‌ها از جمله خلق‌های عرب، آشوری- سریانی- کلدانی و … است. هدف آنها نیز احیای گروه تبهکار داعش است که تحت امر آنکارا سالهاست به قتل‌عام دست می‌زند. این تلاش‌های جنایتکارانه ترکیه علیه جنبش آزادیخواهی در هر چهاربخش کردستان، تداوم برنامه صدساله نسل‌کشی علیه خلق‌کورد است و این برنامه جنایتکارانه بخاطر رسوایی شکست ارتش فاشیست در مقابل نیروی گریلا، به مرحله هارشدگی پاگذاشته است.

قدرمسلم حملات ترکیه فاشیست بدون چراغ‌سبز برخی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای غیرممکن است و برخی از دول هژمون جهانی در مقوله کمک به آنکارا دست دارند. این رضایت برخی از دول حاکم جهانی یک تهدید آشکارا علیه خلق‌های تحت ستم در منطقه می‌باشد. ما سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات ترکیه را محکوم می‌کنیم چراکه این مواضع بین‌المللی نشانه تصمیم آنها برای عدم حمایت از خلق‌های تحت ستم است.

ما، «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» ضمن محکوم‌کردن حملات دولت و ارتش فاشیست ترکیه و سکوت جامعه جهانی، به مقاومت خلق‌مان در روژآوا درود فرستاده و از خلقمان در هرچهاربخش کردستان می‌خواهیم که همانند همیشه در حمایت از روژاوای کردستان در میادین مبارزه حضور یابند و نظام فاشیستی ترکیه را به هزیمت بکشانند. قطعا در بحبوحه جنگ‌های پراکنده‌ای که در منطقه و کردستان وجود دارد، تنها راه خلق‌های تحت ستم، اتحاد مبارزاتی و حضور پرشور در میادین می‌باشد. مسلما روژاوای کردستان تنها نیست و یکدلی و اتحاد خلقمان همانند سال‌های سخت اما ظفرمند گذشته علیه فاشیسم در منطقه پیروز خواهد شد.

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)

۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ – ۲۶ دی ۱۴۰۲»