حمله به مواضع ایران در دیرالزور، ۹ نفر از جمله یک مسئول کشته شدند

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیمه شب حمله‌ای به مواضع گروه‌های مسلح وابسته به ایران در شرق سوریه صورت گرفت که در نتیجه آن دست کم ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است: «در حمله به ویلایی که به عنوان مرکز ارتباطی در منطقه دیرالزور از آن استفاده می‌شد، ۹ جنگجوی وابسته به ایران که شامل یک مسئول عالی‌رتبه نیز بود، کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.»

 در این بیانیه هیچ اطلاعاتی در مورد مسئول این حمله ارائه نشده است. رسانه‌های دولت دمشق نیز بدون ارائه اطلاعات دقیق گفتند که «حمله آمریکا» در شرق این کشور انجام شده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها بار به حزب الله لبنان و گروه‌های وابسته ایران در نزدیکی دمشق حمله کرده است. ایالات متحده آمریکا نیز به گروه‌های حامی ایران در شرق سوریه حمله کرد.

 به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، چند ساعت قبل از حمله روز سه شنبه، یک هواپیمای باری حامل تجهیزات فنی و اعضای سپاه پاسداران ایران از دمشق در دیرالزور به زمین نشست.

در این بیانیه اعلام شد ویلایی که در دیرالزور به طور کامل تخریب شده بود در دست سپاه پاسداران بوده است.

 حملات مشابه‌ای در ماه فوریه انجام شد و حداقل ۲۹ «جنگجوی وابسته به ایران» کشته شدند.

این حمله پس از حمله ۲۸ ژانویه به پایگاه آمریکایی در اردن در نزدیکی مرز سوریه و عراق انجام شد که در آن سه سرباز آمریکایی کشته شدند. واشنگتن گروه‌های وابسته ایران را مسئول این حمله نشان داده بود.