تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره شهدای متینا را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامیداشت یاد و خاطره سه گریلا که در متینا به شهادت رسیدند، گفت: «رفقای ما قهرمان، روبار و فیراز مدافعان تسلیم‌ناپذیر حیات مقدس پ‌ک‌ک شدند که با رفاقت نیرومندشان و تلاش و خون هزاران شهید خلق شده است.»

بیانیه شهید

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، در خصوص این گریلاهای شهید آمده است:

«در حمله دشمن که در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ در منطقه مقاومت تپه حکاری در متینا صورت گرفت، رفقا‌ی ما مبارزان ارزشمند آپویی ما قهرمان مراد، روبار خَمگین و فیراز اَرتش پس از مقاومتی فداکارانه تا آخرین نفس، به شهادت رسیدند.

رفقای ما قهرمان، روبار و فیراز که از باکور، روژهلات و روژاوا به صفوف مبارزه برای آزادی مردم ما پیوستند، با بازآفرینی خود با ایدئولوژی آپویی که آنها را متحد کرده بود، به امید آزادی مردم ما تبدیل شدند. رفقای ما قهرمان، روبار و فیراز که در هر لحظه از زندگی خود درویشی بودند و برای داشتن آینده‌ای پر افتخار برای مردم ما جنگیدند، با فداکاری‌های خود توانستند جای خود را در قلب مردم ما باز کنند. رفقای ما که با انتخاب مبارزه فداکارانه در دورانی که شدیدترین حملات دشمن بود، معیار انقلابی‌گری را برای همه جوانان کوردستان تعیین کردند، به عنوان مشعل آزادی به مبارزه ما سرعت بخشیدند. رفقای ما قهرمان، روبار و فیراز که مبارزان فداکاری بودند و در مواقع لزوم از جنگ تن به تن با دشمن دریغ نمی‌کردند، مدافعان تسلیم‌ناپذیر زندگی مقدس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) شدند که با رفاقت نیرومندشان و تلاش و خون هزارن شهید خلق شده است.

ما به عنوان رفقایشان قول می‌دهیم که همیشه مبارزات رفقا قهرمان، روبار و فیراز را الگو قرار داده و یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و با این احساسات به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌ی ارزشمند آنها تسلیت می‌گوییم.

هویت مبارزان شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: قهرمان مراد

نام و نام خانوادگی: اورهان دَمیر

محل تولد: رحا

نام مادر - پدر: خانم- حاجی بَکر

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ / متینا

***

**** ****

نام سازمانی: روبار خمگین

نام و نام خانوادگی: محمد درَوش

محل تولد: ماکو

نام مادر- پدر: عایشه- انور

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ / متینا

***

**** ****

نام سازمانی: فیراز ارتش

نام و نام خانوادگی: محمد حَلیچ

محل تولد: کوبانی

نام مادر- پدر: خَزال-منیح

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ / متینا

**** ****