هیئت بغداد بعد از هولیر وارد سلیمانیه شد

قاسم ارجی مشاور امنیت ملی عراق و هیئت همراهش که برای بررسی حملات اشغالگرانه دولت متجاوز ترکیه، از بغداد به باشور کوردستان رفته بود، بعد از هولیر نشست‌ها و مذاکرات خود را در سلیمانیه آغاز کرد.

کمی قبل قاسم ارجی مشاور امنیت ملی عراق به همراه یک هیئت عالی رتبه امنیتی وارد سلیمانیه شد.

قاسم ارجی چند روز پیش به همراه یک هیئت عالی امنیتی از هولیر دیدن کرده بود. محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در چارچوب واکنش‌ها و مواضع علیه تهاجم، اشغال و لشکرکشی نظامی دولت اشغالگر ترکیه در خاک باشور کوردستان و عراق، اولین موضع دولت عراق را در قبال اشغال این کشور اعلام کرد. السودانی در نشست شورای وزیران تاکید کرد که دولت او اشغالگری و تجاوزات ترکیه به خاک خود را نمی‌پذیرند.

بر اساس تصمیم محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل ارتش عراق، در ۱۱ جولای هیئتی به ریاست قاسم ارجی مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی اوضاع امنیتی اقلیم کوردستان و حملات اشغالگرانه و لشکرکشی نظامی و همچنین ایجاد ایست‌های بازرسی در داخل مرزهای استان دهوک توسط دولت ترکیه، از هولیر بازدید کرد.

شایان ذکر است که تجاوز و اشغالگری دولت اشغالگر ترکیه با همکاری حزب دمکرات کوردستان به باشور کوردستان هر روز بیش از پیش گسترش می‌یابد. همزمان با حملات و بمباران مناطق مسکونی و مزارع شهروندان، دیشب تصاویر منتشر شده مشخص کرد که ارتش ترکیه با تانک و خودروهای زرهی وارد شهرک آمدیه شده است.