هیئت بین‌المللی به دیدار فعالین تحصن برای عدالت رفت

«هیئت بین‌المللی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و علیه انزوا» به دیدار فعالین تحصن برای عدالت رفت.

«هیئت بین‌المللی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و علیه انزوا» برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی تحت انزوا است و ۳۵ ماه است از وی اطلاعی در دسترس نیست، تأسیس شده است. این هیئت به دیدار نمایندگان پارلمان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌رود. این هیئت روز گذشته به دیدار دفتر حقوقی سده و انجمن حقوق بشر (IHD) و حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) رفت. اعضای این هیئت امروز نیز در چارچوب دیدارهای خود به دیدار تحصن برای عدالت رفت که با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد آغاز شده است.

ایبرو گونه‌ی سخنگوی امور خارجه‌ی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و بدران اوزترک این هیئت را همراهی می‌کردند. این هیئت به ساختمان دَم پارتی در کوچوکچکمجه رفتند که در آن‌جا تحصن برای عدالت ادامه دارد، در آن‌جا جلیقەای که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا ضد بشریت است» را بر تن کردند و با بستگان زندانیان دیدار کردند. این هیئت از جانب محمد شاقی ارول به نمایندگی از انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان-مرمره مورد استقبال قرار گرفتند.

فعالین تحصن برای عدالت از دیدار  این هیئت قدردانی کردند و اطلاعاتی در رابطه با این تحصن به آن‌ها ارائه دادند. اعلام کردند که هدف آن‌ها آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رفع انزوا است. تاکید کردند که تا دست‌یابی به خواسته‌هایشان به فعالیت ادامه می‌دهند. همچنین فعالین اطلاعاتی در رابطه با سیاست‌های ضد زندانیان سیاسی در زندان‌ها ارائه کردند.

اعضای این هیئت اعلام کردند که تحت تأثیر این فعالیت قرار گرفته‌اند و گفتند که از این فعالیت حمایت می‌کنند.

این دیدار با سردادن شعار به پایان رسید. اعضای این هیئت در ساختمان دَم پارتی در استانبول بیانیه‌ای قرائت خواهند کرد.