هیئت بین‌المللی: لازم است آزادی جسمانی عبدالله اوجالان تضمین شود

اعضای «هیئت بین‌المللی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و علیه انزوا» در استانبول در رابطه با دیدارهای خود بیانیه‌ای قرائت کرده و گفتند: «لازم است آزادی جسمانی عبدالله اوجالان تضمین شود.»

«هیئت بین‌المللی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و علیه انزوا» برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی تحت انزوا است و ۳۵ ماه است از وی اطلاعی در دسترس نیست، تأسیس شده است. پس از انجام بازدیدهای خود بیانیه‌ای را قرائت کردند. اعضای این هیئت در ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) کنفرانس مطبوعاتی خود را برگزار کرد.

در متن بیانیه‌ی مطبوعاتی به دیدار با وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های حقوق بشری از جمله انجمن حقوق بشر (IHD) و انجمن حقوقدانان برای آزادی (OHD) و کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک) و مادران کورد در تحصن برای عدالت پرداخته است و همچنین از تلاش وکلا و انجمن‌ها تشکر و قدردانی کردند که پیگیر تخلفات علیه زندانیان در زندان‌ها هستند.

در ادامه‌ی متن ذکر شده است که باید آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تضمین گردد و گفته شده است: «ما معتقدیم و اطلاعات کافی نیز داریم که آزادی عبدالله اوجالان تنها راه‌حل موثر و برای روند صلح با خلق کورد است. هر کدام از ما به کشور خود باز خواهیم گشت و در پارلمان‌های خود و پارلمان اروپا و سازمان‌های بین‌المللی به فعالیت خواهیم پرداخت. ما پیشنهادات خود را ارائه خواهیم کرد، نشست‌ها را دنبال خواهیم کرد و موضوع را به افکار عمومی بین‌المللی اعلام خواهیم کرد. جامعه بین‌المللی باید بر این امر که دولت ترکیه به وظایف خود در قبال شورای اروپا و در چارچوب معاهده‌ی منع شکنجه و جنایات علیه بشریت یا کاهش مجازات و اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد پافشاری کند. ما از سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی) در مورد پرونده‌های ارائه شده توسط وکلای اوجالان خواستار پاسخ هستیم. می‌خواهیم که در مورد پیشگیری از شکنجه و برخورد بد، به وظیفه‌ی خود عمل نماید.»