هیئت نمایندگی بین‌المللی با IHD و دَم پارتی دیدار کرد

هیئت «راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و نمایندگی بین‌المللی علیه انزوا» در استانبول با IHD و دَم پارتی دیدار کرد، در این دیدار انزوا و تأثیرات سیاست حکومت بر جامعه مورد ارزیابی قرار گرفت.

علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، هیئتی از اروپا به استانبول آمده است. هیئت «راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و نمایندگی بین‌المللی علیه انزوا» با نمایندگان پارلمانی و چندین جناح دیگر دیدار کرد.

امروز ابتدا به دیدار دفتر حقوقی سده که وکیل مدافع رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند، رفتند. سپس با ایبرو گونه‌ی سخنگوی امور خارجه‌ی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و بدران اوزترک به دیدار شعبه انجمن حقوق بشر (IHD) در استانبول رفتند.

این هیئت مورد استقبال گلسرن یولاری مدیر شعبه‌ی IHD استانبول قرار گرفت، اسنگول دمیر سخنگوی کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک) و اسحاق دمیر ریاست مشترک شعبه‌ی انجمن حقوقدانان برای آزادی (OHD) در استانبول نیز در این دیدار شرکت داشتند.

گلسرن به این هیئت خیر مقدم گفت و به آن‌ها اطلاعاتی ارائه داد. و در مورد تأثیرات سیاست‌های حکومت بر جامعه به صحبت پرداخت.

سپس این دیدار به دور از دید دوربین‌ها ادامه یافت.

در دیدار با دَم پارتی موضوع اصلی، انزوا بود

سپس این هیئت به دیدار دَم پارتی شعبه‌ی استانبول رفتند و مورد استقبال گلستان کیلیچ کوچیگیت ریاست فراکسیون انجمن دَم پارتی و مدیران این حزب قرار گرفتند.

این دیدار به دور دید دوربین‌ها ادامه یافت، اما بر اساس گزارش‌ها، درباره‌‌ی انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ‌و سیاست جنگ ترکیه و تأثیرات منفی بر خاورمیانه و اروپا و دیدگاه‌های راه‌حل‌ دمکراتیک دَم پارتی گفت‌وگو انجام شده است.