حزب اسلامی کوردستان، عید قربان را تبریک گفت

حزب اسلامی کوردستان ‌(پ‌ی‌ک) به مناسبت عید قربان یک پیام منتشر کرد و عید قربان را به خلق کورد و تمام خلق‌های جهان اسلام پیروز کرد.

حزب اسلامی کوردستان ‌(پ‌ی‌ک) به مناسبت عید قربان یک پیام منتشر کرد و عید قربان را به خلق کورد و تمام خلق‌های جهان اسلام پیروز کرد.

این بیانیه به مشروح زیر می‌باشد‌:‌

‌«ما عید قربان را ابتدا به خلق کورد و تمام خلق‌های جهان اسلام،‌ تبریک می‌گوییم. عید قربان سمبل اینست که برای انسانیت از فردگرایی و درخواست‌های حیوان خود را دور کرده و انسایت به مقام بلند خود برسد.

هدف قربان چیست‌؟ هدف قربانی کردن اینست که به خداوند نزدیک شد و به رضای او رسید. مسلمانانی که از جنبه دینی،‌ مغنی هستند، از مال و ملک خود،‌ بخشی را برای صدقه و قربان جدا کرده و در میان کسان نیازمند، توزیع می‌کنند. به همین خاطر، باورمندان زمانیکه نیاز باشد می‌توانند مال خود را برای خداوند فدا کنند. این همکاری اجتماعی برای اینکه جامعه را قویتر کند و انسان را از لحاظ جان سیر کند، لازم می‌باشد.

همانگونه که می‌دانید عید قربان در تاریخ انسانیت برای صلح و آزادی،‌ نقش بسیار مهمی داشته است. متاسفانه امسال نیز در ایام این جشن، دیکتاتورهای جهان دوباره علیه خلق‌های ستم‌دیده قتل‌عام‌هایی روا می‌دارند. بیش از همه دولت نژادپرست ترکیه در باشور کوردستان، روژاوا و در تمام بخش‌های کوردستان به خلق مظلوم کورد حمله کرده و قتل‌عام روا می‌دارد. در عین‌حال در جهان اسلام برخی دوئل و نیروهای قاتل، تحت عنون اسلام،‌ ظلم و ستم اعمال کرده و دستشان به خون مظلومان آلوده است.

خدای مهربان، خلق ما و تمام خلق‌های ستم‌دیده جهان اسلام را از جنگ‌های آن قاتلان و ظالمان در امان نگه‌دراد. این روز مقدس برای اینکه دل انسان‌ها به کنار یکدیگر آورده و قتل‌عام انسان‌ها را از میان بردارد، جشن گرفته می‌شود.

مقاومت حضرت اسماعیل، برای تمام انسانیت به نشان صلح و آزادی مبدل شده است. درخواست ما از خداوند رحمان اینست که عید امسال به وسیله‌ای برای اتحاد خلق کورد و مژدگانی خیر و برکت برای کوردستان آزاد، خودمدیر و مستقل دمکراتیک مبدل شود.

امیدواریم این عید مقدس به وسیله‌ای برای صلح و آرامش برای  خلق‌ کورد و تمام مظلومان جهان مبدل شود. ما دوباره جشن قربان را به جهان اسلام و بخصوص به خلق‌های کوردستان،‌ تبریک می‌گو