حزب اتحاد دمکراتیک قتل عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها از سوی یک ترک فاشیست را محکوم می‌کند

حزب اتحاد دمکراتیک قتل یکی از اعضای ه.د.پ از سوی یکی از افرطیون ترک را محکوم کرده و این جرم را به عنوان حمله کینه‌جویانه فاشیست‌های ترک علیه نهادهای دمکراتیک و خصوصا حزب دمکراتیک خلق‌ها توصیف می‌کند که برای دمکراسی جوامع موجود در ترکیه گام برمی‌دارد.

شورای حزب اتحاد دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای حمله یکی از افراطیون فاشیست ترک به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر و قتل یکی از اعضای این حزب را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

در زمانیکه دولت اشغالگر ترک حملات سیاسی و نظامی خود را علیه خلق کوردستان همچنان ادامه می‌دهد، طرح‌ها و توطئه‌های جنگ برادرکشی را به میان می‌آورد و تلاش می‌کند تا بار دیگر، به هزینه خلق کوردستان و خلق‌های خاورمیانه عثمانیت را به صحنه بیاورد، یکی از افراطیون وابسته دولت ترک به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر حمله کرده، آن را به آتش کشیده و یکی از اعضای این حزب با نام دنیز پویراز جان خود را از دست می‌دهد، این اقدام نیز در مقابل دیدگان طرف‌های امنیتی صورت می‌گیرد که هیچ پاسخی به این اقدام انجام ندادند. علیرغم آنکه در بسیاری از موارد حزب دمکراتیک خلق‌ها نسبت به تهدید نیروهای امنیتی علیه هشدار داده است، این مسئله نشان می‌دهد که دولت ترک و عمال تندرو آ.ک.پ در پشت این تهدیدها قرار دارند.

مانند چنین حملات کینه آمیز فاشیستهای ترک علیه نهادهای دمکرات و خصوصا حزب دمکراتیک خلق‌ها که برای دمکراسی اجتماعی در ترکیه مبارزه می‌کند، همچنین بیشتر رهبران و مسئولان این برای حفظ حقوق بشر و آزادی و دمکراسی در زندانهای دولت ترک قرار دارند.

ما به عنوان شورای حزب اتحاد دمکراتیک این حملات را شدیدا محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که بر دولت ترک فشار وارد نمایند تا این سیاستها و این جرایم را علیه خلق کوردستان و خلقهای منطقه متوقف کند، همچنین ما مراتب تسلیت خود را به خانواده و رفقای دنیز پویراز که جان خود را برای دست‌یابی به صلح و دمکراسی از دست داده است اعلام می‌کنیم.