حزب عدالت و توسعه (آک‌پ) از هم‌اکنون در انتخابات خلات دخالت می‌کند

حزب حاکم (آک‌پ-م‌ه‌پ) که فهمیده‌اند شهرداری خلات را از دست می‌دهند و دم پارتی پیروز می‌شود، پناهندگانی که مدتی طولانی در خارپیت ساکن بودند را به خلات منتقل می‌کنند.

حکومت ترکیه تقلب در انتخابات را  با آوردن مهاجران به خلات آغاز کرده است تا از پیروزی دم پارتی در این شهرداری جلوگیری کند. هزاران نفر از خانواده‌های ترک و مهاجر به ساختمان‌های خلات  که توسط (آک‌پ) و شرکت‌هایی که توسط مسئولین اداره می‌شود، ساخته شده‌اند، منتقل شده‌اند که این تغییر سیاست جمعیتی در این منطقه است.

دخالت در انتخابات

حزب دموکراسی و صلح (ب‌د‌پ) در سال ۲۰۱۴ ، و  حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د پ) در سال ۲۰۱۹، در انتخابات محلی پیروز شدند ولی  مسئولین آک‌پ-م‌ه‌پ با دخالت و اعمال فشار درانتخابات ، نتیجه انتخابات را به نفع آک‌پ عوض کردند.

به دلیل آنکه دم پارتی با پیشاهنگی خلق مطمئنا در انتخابات محلی پیروز می‌شود، مقامات آک‌پ-م‌ه‌پ  برای جلوگیری از پیروزی دم پارتی مهاجران ترک آسکای که مدتی طولانی در خارپیت ساکن بودند را  به خلات منتقل کردند . حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ درماه فوریه  هفتصد و سه مهاجر را در خلات اسکان داد و می‌خواهد تا انتخابات  ۳۱ مارس هزاران مهاجر را به این منطقه منتقل کند.