حزب دمکراتیک خلق‌ها: حاکمیت است که حزبمان را هدف قرار می‌دهد

حزب دمکراتیک خلق‌ها در خصوص حمله به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر بیانیه‌ای را صادر کرده و اعلام داشت: کسانی که دست به تحریک زده و وقوع چنین رویدادی را تشویق کردند، حزبمان و سازمانهای ما را در شهرها هدف قرار داده‌اند، غیر از خود حاکمیت کسان دیگری نیست

حزب دمکراتیک خلق‌ها در خصوص حمله به دفتر این حزب در شهر ازمیر و قتل یکی از اعضای حزب خود با نام دنیز پویراز بیانیه‌ای را منتشر کرد. متن بیانیه حزب دمکراتیک خلق‌ها به شرح ذیل است:

ماههاست که حزبمان از سوی حزب حاکم و وزارت کشور ترک به عنوان هدف نشان داده می‌شود. به منظور تحریک، برخی از خانواده‌ها را سازمان داده‌اند و به مقابل دفاتر حزبیمان در شهر اعزام کرده‌اند. در نتیجه این اقدام، روز گذشته ساعت ۱۰:۳۰ حمله‌ای مسلحانه علیه حزبمان در ازمیر روی داده است.

گفته می‌شود که مهاجم فردی ۴۵-۴۰ ساله است، زمانیکه دنیز پویراز در ساختمان حزب بود، مهاجم وارد دفتر حزب می‌شود، مهاجم به تیراندازی کور دست زده و دفتر حزب را به آتش می‌کشد، زمان زیادی بعد از این حمله، هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. مهاجم در نتیجه حمله به دفتر حزبمان، دنیز پویراز، فعال حزبی ما را به قتل می‌رساند.

 بعد از شنیدن خبر این حمله، اعضا و طرفداران حزبمان در مقابل دفتر حزب در منطقه کوناک گردهم می‌آیند.

این حمله پس از زمینه‌چینی روز پیش از آن در جریان برگزاری دادگاه نمایشی کوبانی که در سینجان برگزار شد برای دست زدن به فتنه صورت گرفته است. این رویداد، اهداف و پیامهای آنان را فاش می‌کند. کسانی که به تحریکات سریع دست زدند، آن را تشویق کردند، حزبمان و سازمان ما را در شهر به عنوان هدف نشان دادند، نمی‌توانند غیر از حاکمیت کسان دیگری باشند. وزارت کشور ترکیه است که این تحریکات را حمایت می‌کند.