جلسات عمومی دم پارتی آغاز شد

دم پارتی جلسات عمومی را از دو جناح در محدوده کار انتخاباتی آغاز کرده است. در جلسات گفته شد: «کسانی که کوردها را انکار کرده و به زندان می‌اندازند، در ۳۱ مارس از زنان و جوانان درس خواهند گرفت.»

روسای مشترک حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها(دم پارتی) تونجر باکرهان و تولای حاتم اغولاری٬ در چارچوب انتخابات منطقه‌ای ۳۱ مارس از دو جناح جلسات و دیدارها را آغاز کردند. اولین ایستگاه تولای حاتم اغولاری و هیئت همراه او اردخان بود. باکرهان و هیئت همراه نیز به بخش شمزینان جولمرگ رفتند. هر دو رئیس مشترک به مدت یک ماه در میدان خواهند بود.

شمزینان

تونجر باکرهان در منطقه شمزینان با مردم دیدار کرد و در افتتاحیه دفتر انتخابات شرکت نمود. باکرهان و هیئت همراه در کانی برمش در ژبیهورا شاپاتان از سوی جمعیت زیادی مورد استقبال قرار گرفتند. سپس به دفتر انتخابات رفتند. کاروان دم پارتی از هر کجا که می‌گذشت با علاقه و استقبال عمومی روبرو می‌شد. شهروندان با علامت پیروزی و شعار از کاروان استقبال کردند. این هیئت در مقابل دفتر انتخابات مورد استقبال قرار گرفت. در این دیدار پرچم‌های حزب به اهتزاز درآمد.

باکرهان در آنجا گفت: «شمزینان وحدت و کوردستان است. باکرهان در ادامه از اخراج قیوم در ۳۱ مارس خبر داد و گفت: «در این انتخابات از شمزینان شروع کردیم و شمزینان پیروز خواهد شد. آنهایی که کوردها را قبول ندارند می‌گویند' زبان آنها را بلد نیستم'، مردم شمزینان جوابشان را می‌دهند. مبارزه ما مبارزه هستی است. نمایندگان احزاب دیگر از سراسر ترکیه به خیابان‌ها می‌آیند و حتی یک کلمه به زبان کوردی صحبت نمی‌کنند. ۳۰ میلیون کورد در این کشور زندگی می‌کنند و مردم کورد به هیچ ملتی خیانت نکرده‌اند. تنها آرزوی این مردم این است که مثل بقیه زندگی کنند.»

پس از پایان سخنرانی، دفتر انتخابات افتتاح شد. باکرهان و هیئت همراه پس از آن به منطقه گور رفتند.

اردخان

تولای حاتم اغولاری رئیس مشترک دم پارتی نیز انتخابات منطقه‌ای را در هاپتان منطقه ماردنک اردخان آغاز کرد. تولای حاتم اغولاری پیش از این دیدار به صورت میدانی در دمیرکاپی مورد استقبال مردم قرار گرفت و با کاروانی وارد منطقه شد. سپس با کف زدن، هلهله و علامت پیروزی مورد استقبال قرار گرفت.

سرکان یلماز نامزد ریاست مشترک شهرداری منطقه از دم پارتی نیز به این جلسه پیوست. یلماز اظهار داشت که دم پارتی حزب آینده است.

تولای حاتم اغولاری نیز گفت: «ما اینجا هستیم، اینجا پیروز می‌شویم. روئسای مشترک شهرداریهای ما، شهرداری مردمی، زنانه، زیست محیطی و دموکراتیک را به ساکنان منطقه نشان خواهند داد.»

سپس تولای حاتم اغولاری بازدید از منطقه را آغاز کرد.