جمع‌آوری میلیون‌ها امضا برای حزب کارگران کوردستان

درخواست می‌شود برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا میلیون‌ها امضا جمع آوری شود.

برای خارج کردن نام حزب کارگران کوردستان (پ‌.ک.ک) به ویژه از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا و شورای اروپا با پیشاهنگی ابتکار عمل بین‌المللی "عدالت برای کوردها" از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ کمپینی آغاز شود.

این کمپین در سطح بین‌المللی انجام می‌گیرد. بیشتر از ۱۰۰۰ شخصیت شناخته شده از ۳۰ کشور جهان به این کمپین پیوسته و آن را امضا کردند و پیشاهنگی آن را بر عهده دارند. تعداد بسیاری از نمایندگان پارلمان، اساتید دانشگاه، فیلمسازان، رهبران سیاسی، نویسندگان و فعالین به این کمپین پیوسته‌اند.

'همه می‌توانند در کمپین شرکت کنند'

بر اساس اطلاعاتی که از برگزارکنندگان این کمپین به دست ما رسیده است، همه می‌توانند در این کمپین شرکت کنند. کمپین در وبسایت (https://justiceforkurds.info) با چند زبان مختلف آغاز شده است. این کمپین در اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار خواهد شد. مراکز جامعه‌ی کورد در چهارچوب کمپین نقشی موثر را بر عهده دارند. در این چارچوب محل‌هایی تعیین شده‌اند که در آنها امضا‌ جمع‌آوری می‌شوند.

'هدف جمع‌آوری چهار میلیون امضا است'

بر اساس اطلاعات منتشر شده کمپین ادامه خواهد یافت و هدف آن جمع آوری ۴ میلیون امضا می‌باشد.

امضاهای جمع‌آوری شده به شورای اروپا و دستگاه‌های مرتبط در آمریکا فرستاده می‌شوند. همچنین امضاها برای نمایندگان پارلمان به سند و مدرک تبدیل شده و اینگونه می‌توانند کمپین را در برنامه پارلمان ملی و فدرالی کشورهایشان قرار دهند.

ابتکار عمل می‌خواهد بهانه‌ی لیست ترور را از دست دولت ترکیه خارج کند. چون با این بهانه هرگونه جنایتی را مرتکب می‌شود. دولت ترکیه هم برای حملات اشغالگرانه و هم برای ساکت کردن اعتراضات داخلی و به ویژه برای سرکوب کوردها "لیست ترور" اتحادیه اروپا و آمریکا را بهانه قرار داده و با معرفی کردن کوردها به عنوان تروریست برای پنهان کردن جنایات خود استفاده می‌کند.

دولت ترکیه به طور مداوم در مخمور، شنگال و روژاوا مرتکب جنایت جنگی می‌شود و برای انجام این جنایات از همین بهانه استفاده می‌کند.

ابتکار عمل برای شکستن سکوت نیروهای بین‌المللی بسیار مهم می‌داند تا نام پ.ک.ک از لیست ترور خارج شود. همزمان خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور درهای عدالت‌خواهی را برای خلق کورد باز می‌کند.