جمعیت حقوق‌بشر نسبت به قتل روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد

جمعیت حقوق‌بشر ‌(ÎHD) به قتل روزنامه‌نگاران در سلیمانیه واکنش نشان داد و گفت‌‌‌‌‌‌‌: ‌«زحمتکشان مطبوعات کوردی هنوز هم هدف بمباران‌های ترکیه هستند.»

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

جمعیت حقوق‌بشر درباره به شهادت رسیدن دو زن کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین در منطقه سیدصادق سلیمانیه بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد. جمعیت حقوق‌بشر در بیانیه خود با عنوان ‌«زحمتکشان مطبوعات کورد هنوز هم هدف بمباران‌های ترکیه هستند.» حملات علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کرد.

در این بیانیه گفته شده است‌: ‌«در دهه ۹۰ میلادی می‌خواستند که روزنامه‌نگاران کورد را با دستگیر کردن و بمب‌گذاری در محل‌های کارشان ساکت کنند اما موفق نشدند. کارکنان مطبوعات کوردی هنوز هم هدف بمباران‌های ترکیه هستند

ما به مثابه مدافعان حقوق بشر این واقعه را به مثابه قتل‌عام روزنامه‌نگاران عنوان می‌کنیم. در منطقه مذکور مدت‌زمان درازی است که ترکیه در آن حملات نظامی انجام می‌دهد. برای اینکه عاملان قتل این دو زن روزنامه‌نگار مشخص شوند، ما حکومت عراق،‌ دولت جمهوری ترکیه و مدیریت اقلیم کوردستان را به مسئولیت‌هایشان فرامی‌خوانیم. همچنین درخواست داریم به نهادهای مستقل برای اینکه این واقعه را تحقیق کنند، کمک شود.‌»