جمعیت حقوق‌دانان برای آزادی علیه انزوای امرالی به دفتر حقوقی استانبول مراجعه کردند

جمعیت حقوق‌دانان برای آزادی ‌(OHD)‌ برای اینکه دفتر حقوقی استانبول علیه انزوای امرالی اقداماتی انجام دهد به این دفتر مراجعه کرده و سازمان‌های حقوقی را فراخوند.

مراجعات علیه انزوای تحمیلی

جمعیت حقوق‌دانان برای آزادی شعبه استانبول علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان حامیلی یلدرییم، عمر خیری کونار و ویسی آکتاش به دفتر حقوقی استانبول مراجعه کردند و پس از دیدار با دفتر حقوقی استانبول بیانیه‌ای دادند. ریاست مشترک جمعیت حقوق‌دانان برای آزادی، اَدا اونال به عنوان وکلا، سخنرانی کرد.

اَدا اونال بیان کرد که این ۳ سال است هیچ اطلاعی از زندان امرالی وجود ندارد و از سال ۲۰۱۵ تاکنون علیرغم مراجعات برای دیگر زندانیان حامیلی یلدریم، عمر خیری کونار و ویسی آکتاش، نیزهیچگونه آگاهی وجود ندارد و وکالای ما حتی یکبار هم ملاقات نداشتند. اونال بیان کرد که مانع شدن از حق ملاقات هیچ توضیح حقوقی ندارد. اونال ابراز کرد که همگان از این انزوای تحمیلی بخوبی آگاهند و گفت کاملا مشخص است که این کار در جهان نمونه ندارد. اونال توجه‌ها را به انزوای تحمیلی در امرالی معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«انزوای تحمیلی در عین‌حال به معنای عدم رهیافت مسئله کورد است. علیه انزوای تحمیلی تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. کمپین و کار و کنش‌هایی انجام شدند. به کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) مراجعه شد. اما این تلاش‌های بدون پاسخ ماندند. جوابی مناسب داده نشده است. ما علیه انزوای تحمیلی، اتحادیه دفاتر حقوقی ترکیه و تمام دفاتر دیگر را یکبار فرا می‌خوانیم که به وظایف خود عمل کنند.‌»