جنبش فرهنگ و هنر در اروپا: دولت ترکیه با جاسوسی بارزانی‌ها کوردها را قتل‌عام می‌کند

جنبش فرهنگ و هنر کوردی در اروپا گفت: «گلستان تارا و هیرو بهاالدین، کارکنان مطبوعات آزاد در یک حمله ناجوانمردانه با جاسوسی خانواده بارزانی خیانتکار به قتل رسیدند. ما از هیچ گونه فداکاری برای رسیدن به اهداف آنها دریغ نخواهیم کرد.»

محکوم کردن حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

در بیانیه کتبی جنبش فرهنگ و هنر کوردی در اروپا آمده است: «دولت فاشیست زن‌ستیز و نسل‌کش ترکیه به مدت ۱۰۰ سال به حملات نسل‌کشی فیزیکی و فرهنگی خود علیه کوردها همراه با خانواده بارزانی که بر خط خیانت خود پافشاری می‌کنند، ادامه می‌دهد. با حملاتی که علیه گریلاهای آزادی بدون توجه به هیچ قواعد قانونی و اخلاقی انجام داد، نتوانست به نتیجه برسد، دائماً مطبوعات و فرهنگ را که صدای آزاد مردم کورد است هدف قرار داده است. اخیراً در ۲۳ اوت، گلستان تارا و هیرو بهاالدین، کارکنان مطبوعات آزاد در یک حمله بزدلانه با همکاری خانواده بارزانی خیانتکار به قتل رسیدند. همچنین رفیق ما دلیلا صدای پراحساس و آزاد خلق کورد ۱۷ سال پیش در همین امروز همراه با ۱۰ رفیق خود قهرمانانه در مبارزه برای حقیقت با این نظم نسل‌کشی جنگید و به اوج آسمان‌ها پرواز کرد.»

«بیایید مبارزه را گسترش دهیم، بیایید متحد باشیم»

در این بیانیه همچنین آمده است:

«ما به عنوان کارکنان فرهنگی و هنری این حملات را که با اتحادهای کثیف علیه مردم کورد و صدای آزاد آنها، مطبوعات آزاد و فرهنگیان ایجاد شده است محکوم می‌کنیم. با احترام و سپاس فراوان، از خانواده‌های میهن‌دوست، مطبوعات آزاد و فرهنگیان تشکر می‌کنیم. به فرهنگیان و همه مردم میهن‌دوست خود که در راه حقیقت قرار گرفته‌اند تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

مبارزه برای آزادی که با کارزار ۱۵ اوت علیه این سیاست‌های تخریبی که ۱۰۰ سال بر مردم ما تحمیل شده آغاز شد، امروز در چهلمین سال خود بیش از پیش رشد می‌کند. کارکنان مطبوعاتی و فرهنگی که در راه آزادی از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنند، علیرغم دولت فاشیست و نسل‌کش ترکیه و بارزانی‌های خیانتکار، به روشنگری جامعه و صدای آزاد آن در این مبارزه آزادی‌خواهانه ادامه داده‌اند. برای این منظور نه مظلوم‌ها و غربت‌الی‌ها و سلجوق‌ها و نوژیان و دنیزها فراموش شده‌اند و نه گلستان‌ها فراموش می‌شوند. نه مزگین‌ها، سفقان‌ها، برچم‌ها، سرحدها، ویان‌ها، آرژین‌ها فراموش شده‌اند ونه دلیلاها فراموش خواهند شد. ایده‌ها، قلم‌ها و صدای آزاد آنها همیشه به روشنایی جهان‌های تاریک و کثیف ادامه خواهد داد. آرزوی آزادی با فلسفه ژن، ژیان، آزادی، امید همه زنان و مردم جهان خواهد بود.

ما با تلاش بیشتر در راه روشن رفقا گلستان، هیرو و دلیلا صدای آزادی خواهیم بود تا آزادی را تضمین کنیم. ما همیشه چهره‌های کثیف این گروه‌های نسل‌کشی و خیانتکار را با هنر خود برملا و افشا خواهیم کرد. بر این اساس، به عنوان کارکنان مطبوعات و فرهنگی، با هم در راه حقیقت، علیه نظام‌ها و سیاست‌های نسل‌کشی زن‌ستیز و ضداجتماعی یکصدا و متحد شویم. بیایید مبارزه را گسترش دهیم.

بر این اساس، بار دیگر با عشق، احترام و سپاس یاد رفقا گلستان تارا، هیرو بهاالدین و دلیلا را گرامی می‌داریم و می‌خواهیم همه بدانند که برای رسیدن به اهداف آنها از هیچ گونه فداکاری دریغ نخواهیم کرد.»