جوانان شنگال با راهپیمایی از کارزار اول ژوئن استقبال کردند

کارزار اول ژوئن با راهپیمایی به پیشاهنگی اتحادیه زنان جوان شنگال و اتحادیه جوانان ایزدخان مورد استقبال قرار گرفت.

راهپیمایی در شنگال به مناسبت سالگرد کارزار اول ژوئن که جنبش آزادی کوردستان علیه اخلالگری و توطئه بین‌المللی در سال ۲۰۰۴ آغاز نمود برگزار شد.

راهپیمایی به پیشاهنگی اتحادیه زنان جوان شنگال و اتحادیه جوانان ایزدخان از جاده لوفا روستای کولیکا در کوه شنگال آغاز شد.

در این راهپیمایی پرچم‌های پ.‌ک‌.ک و ه.‌پ‌.گ و پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمل شد و شعار 'با روح آپویی خود را مجددا برساز، پیکار برای آزادی را به موفقیت برسان' سر داده شد.

این راهپیمایی که در آن به مقاومت ۱۴ روزه ساکنین مخمور در برابر تلاش ارتش عراق برای محاصره کمپ درود ‌فرستاده شد تا قبرستان شهید دلگش و برخودان ادامه داشت.

در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای توسط حمو شنگالی، عضو هیئت مدیره اتحادیه جوانان ایزدخان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: «کارزار اول ژوئن را به شهدا، که معماران این مبارزه هستند، به خلق میهن‌دوست و گریلاهایمان که در جریان «۷۴امین فرمان» به یاری جامعه ما شتافتند، تجلیل می‌کنیم. آ.ک.پ و م.ه.پ که محصول همین سیاست (قتل‌عام و نسل‌کشی) هستند، از آن زمان به حملات خود ادامه می‌دهند. روزی ده‌ها بار مناطق حفاظتی مدیا را بمباران می‌کند و از انواع سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند. نه تنها علیه خلق کورد، بلکه علیه همه خلق‌های خاورمیانه نیز حملات نسل‌کشی انجام می‌دهد.

در این بیانیه که گفته شده دولت اشغالگر ترکیه با حملات خود اراده خلق را هدف قرار داده است، اظهار شده که دولت ترکیه می‌خواهد توافقنامه 9 اکتبر را به دست دولت عراق به اجرا درآورد.

در ادامه بیانیه آمده است: عراق بر علیه اراده‌ی ساکنین مخمور با دریافت حمایت از دولت ترکیه و پ.د.ک به خلق ما حمله می‌کند. این سیاست دولت اشغالگر ترکیه در عراق باعث قتل‌عام و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود. ما به عنوان جوانان ایزدی در برابر این نقشه‌های حمله علیه خود سکوت نخواهیم کرد و با روحیه کارزار اول ژوئن به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.