ک.ژ.ک: انتخابات مشروع نیست، عملیات رژیم است

هماهنگی ک.ژ.ک با ارائه ارزیابی از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ می اظهار نمود: این انتخابات قطعا یک انتخابات عادلانه و قانونی نیست، این یک عملیات رژیم جنگ ویژه است.

هماهنگی جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) ضمن اشاره به مصادف شدن انتخابات با سالگرد معاهده لوزان در ارزیابی مختصر خود خاطرنشان کرد که این انتخابات بر اساس برنامه‌ریزی بسیار جامع، عملیات، تقلب و سرقت آرا توسط نیروهای جنگ ویژه ترکیه شکل گرفته است.

انتخاباتی بود که به سالگرد معاهده لوزان مصادف شد

ارزیابی ک.ژ.ک به شرح زیر است:

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه به پایان رسید. این انتخابات که مصادف با صدمین سالگرد معاهده لوزان بود، در واقع برای تدارک تکمیل توطئه بین‌المللی برگزار شد. همانطور که مشخص است، وحشیانه‌ترین و غیرقانونی‌ترین حملات در روند پیش از انتخابات بالاخص سال‌های پایانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نخست در عرصه گریلایی، علیه رهبری ما، خلق، زنان، جوانان، نیروهای آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه و تمام سازمان‌های قانونی انجام شد. سلاح‌های شیمیایی ممنوعه به شکلی نامحدود استفاده شد که در هیچ جنگی علیه گریلاها دیده نشد. قدرت‌های بین‌المللی با سکوت بسیار ریاکارانه، این حملات علیه خلق ما را تایید کردند. با ورود به صدمین سالگرد معاهده لوزان، هدف اصلی دولت فاشیست ترکیه تکمیل نابودسازی جنبش آزادی بود. اما رهبر ما، زنان، خلق ما و گریلاها در برابر این حملات نژادپرستانه و ناسیونالیستی به طرز باشکوهی مقاومت کردند. این مقاومت بزرگترین و باشکوه‌ترین مقاومت موفقی بود که در تاریخ بشریت دیده شده است. تمام حملات دولت ترکیه بر این اساس خنثی شد. برخلاف آنچه که دولت ترکیه و حکومت فاشیست اردوغان به دنبال آن بودند، تا زمانی که انتخابات شروع می شد، نمی شد گریلا ها را از کوه ها بیرون کرد. خلق ما با گذاشتن تمام ثروت و شدت خود مقاومت کردند. این مقاومت را با همه‌ی سیاست‌های خاص جنگی، برخی کاستی‌ها و اشتباهات در انتخابات با تمام شکوهش نشان داد. خلق ما رهبر، ارزش های ملی و روحیه آزادی خواهی و دموکراسی خود را بسیار زنده، قاطعانه و مصمم پذیرفته اند. این مقاومت بزرگترین و دیدنی ترین مقاومت موفق در تاریخ بشریت بود. تمام حملات دولت ترکیه بر این اساس خنثی شد. برخلاف آنچه که دولت ترکیه و دولت فاشیست اردوغان با وارد شدن به مرحله‌ی انتخابات به دنبال کسب آن بودند، نتوانستند کوه‌ها را از گریلاها عاری کنند. خلق ما با تقدیم تمام امکانات خود مقاومت کردند. با وجود تمام سیاست‌های جنگ ویژه، برخی کاستی‌ها و اشتباهاتی که در انتخابات صورت گرفت، این مقاومت را با تمام شکوهش نشان داد. خلق ما به صورت بسیار زنده، قاطعانه و مصمم از رهبری، ارزش‌های ملی و روحیه آزادی‌خواهی و دموکراسی‌خواهی‌اش صیانت بعمل آوردند.

ما ابتدا به مقاومت و ایستار آزادیخواهانه خلقمان که در روند قبل از انتخابات و در این انتخابات از خود نشان داد با احترام تبریک می‌گوییم.

راه‌اندازی جنگ علیه زنان

رژیم زن‌ستیز و فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ با اجتماعی کردن جنسیت‌گرایی، ناسیونالیسم و ​​قدرت‌گرایی دولتی، جنگی را علیه زنان به راه انداخته است. زنان در برابر این رژیم که با کشتار زنان، فرهنگ تجاوز و شیوه‌های جنگ ویژه قصد نابودکردن هستی، روح و منیت (من‌بودن) زن را دارد و عرصه و حوزه‌های سازمان‌یافته‌ای را که زنان از طریق مبارزه به دست آورده‌اند را اشغال کند و جامعه را به نفع مردان از نو سازماندهی کند، صریح‌ترین موضع و ایستار را نشان داده‌اند و در همه عرصه‌های زندگی در حال مقاومت بوده‌اند. همه احزاب و قدرت‌ها باید بپذیرند که زنان سوژه اصلی تغییرات و دموکراتیک‌کردن ترکیه هستند. زنان با مبارزه باشکوه خود علیه سیاست‌های مردسالار و جنسیت‌گرایانه رژیم زن‌ستیز و فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ، همچنین در روند انتخابات، امید و هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند. به همه زنانی که با اراده و هویت خود بر اساس شعار ژن، ژیان، ئازادی در انتخابات شرکت کردند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. مبارزه‌ای که زنان به راه انداخته‌اند بالاترین سطح نمایندگی برابر زنان را در سیاست دموکراتیک تضمین کرده است. دلایل مبارزه مشترک زنان قویتر از همیشه شده است و مطمئناً رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ را که به عنوان اتحاد جنگی علیه زنان سازماندهی شده بود، سرنگون خواهد کرد.

ایستار خلق ما در قالب صیانت از ارزش‌ها بود

ایستار کلی خلق ما به پیشاهنگی زنان، ایستار آزادی‌خواهی و دموکراسی‌خواهی است. این آزادیخواهانه‌ترین پاسخی بود که به رهبری ما داده شد. پاسخ کوردستان به اردوغان فاشیست و همه احزاب نظام؛ در قالب صیانت از ارزش‌هایش بوده است. خلق ما با ایستار خود در انتخابات، شعور و قدرت جامعه دموکراتیک را به نمایش گذاشتند و در عین حال بار دیگر توطئه بین‌المللی را خنثی کردند.

قطعا یک انتخابات عادلانه و قانونی نیست

این انتخابات نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های گسترده، عملیات، تقلب و سرقت آرا توسط نیروهای جنگ ویژه ترکیه شکل گرفت. دولت آ.ک.پ ماهر‌ترین، مخفیانه‌ترین و آماده‌ترین سرقت انتخاباتی تاریخ ترکیه را انجام داد.

به عنوان مثال، رویکردهایی که ائتلاف آ.ت.ا در تعیین نتیجه انتخابات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در یک موقعیت کلیدی و استراتژیک قرار داشت، اساساً برنامه‌ریزی یک جنگ ویژه بود. این عملیات برای ایجاد ادراک بود. همانطور که مشخص است، قدرت تعیین‌کننده سرنوشت در انتخابات همیشه خلق کورد و ایستار آنها بوده است. این موضوع در انتخابات اخیر شهرداری نیز مشهود بود.

این انتخابات قطعا یک انتخابات عادلانه و قانونی نیست، عملیات رژیم جنگ ویژه است. بسیار مهم است که خلق ما، زنان، نیروهای آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه، همه این بازی‌ها، توطئه‌ها و سیاست‌های ویژه جنگ را عمیقا ببینند و بر این اساس سطح مبارزه را افزایش دهند. مبارزه ما فقط مبارزه انتخاباتی نیست. انتخابات یکی از ابعاد مبارزه است. نکته اصلی این است که خلق ما و زنان ما در هر زمینه‌ای که حضور دارند سازماندهی شده‌اند. این حفاظت از ارزش‌های اجتماعی خود بر اساس سازمان است. این مقاومت در برابر رژیم فاشیستی کنونی است.

ما با یک ادعای بزرگ راه خواهیم پیمود

در این شرایط، خلق ما با وجود همه جنگ‌های ویژه رژیم فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ مقاومت بزرگی در کوردستان نشان دادند، پای صندوق‌های رای رفتند، رای دادند و پیروز شدند. علاوه بر این، زنان و جوانان به طور فعال و مؤثر در حزب چپ سبز کار کردند. زنان به نمایندگی برابر در گروه پارلمانی دست یافتند. ما به عنوان زن مبارزه خود را برای آزادی در همه عرصه‌های زندگی بسیار قوی پیش خواهیم برد و با ادعای بزرگ راه خواهیم پیمود.

بنابراین، روند مبارزه آتی، از جمله انتخابات محلی، بسیار مهم است. در این دوره جدید مبارزه، به ویژه زنان، جوانان، خلق ما، نیروهای دموکراسی و آزادی تا پایان به مقاومت ادامه خواهند داد. پنجاه درصد از جمعیت ترکیه خواهان تغییر، دموکراسی، آزادی و عدالت هستند. هیچ کس نمی‌تواند نیمی از جامعه را سرکوب کند. برای اولین بار در ترکیه، یک نیروی مخالف پنجاه درصدی پدیدار شده است. این مهم است. بیایید با تمام توان سازماندهی کنیم، هرگز به یأس و ارعاب اجازه ندهیم، بیایید تا آخر در برابر فاشیسم مقاومت کنیم، بیایید کوردستان را به گورستان فاشیسم تبدیل کنیم. بیایید قرن بیست و یکم را به قرن زنان و قرن آزادی خلق‌مان تبدیل کنیم.

بر این اساس، ما خلق‌مان، زنان، جوانان، خلق‌ها، کارگران و همه گروه‌های مذهبی را به سازماندهی و مقاومت در برابر فاشیسم دعوت می‌کنیم و می‌گوییم ژن، ژیان، ئازادی.