کایا: همه باید از این مقاومت تاریخی صیانت کنند

امینه کایا، رئیس مشترک مَد توهاد-فَد گفت: «با وجود فشارها و موانع، ما به راهپیمایی خود ادامه می‌دهیم. هر چقدر هم که بخواهند مانع ما شوند، ما با عزم راسخ راهپیمایی می‌کنیم. همه باید از این مقاومت تاریخی صیانت کنند.»

راهپیمایی بزرگ آزادی که برای رفع انزوای مطلق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی اوجالان برای حل دموکراتیک مسئله کوردستان در شهرهای کوردستان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. راهپیمایی تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت. امینه کایا، رئیس مشترک فدراسیون انجمن‌های حمایت حقوقی خانواده‌های زندانیان (مَد توهاد-فَد) که به شاخه وان راهپیمایی پیوسته است، در مورد این راهپیمایی با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

مبارزه ما تا شکسته شدن انزوا ادامه خواهد داشت

کایا انزوا را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: «سیاست انزوا بر کوردها و مردم خاورمیانه تحمیل شده است. این جنگی است که دولت در کوردستان به راه انداخته است. ما به این راهپیمایی با قاطعیت ادامه می‌دهیم. علیرغم برخی موانع، راهپیمایی را در موعد مقرر به پایان خواهیم رساند و تا شکسته شدن انزوای عبدالله اوجالان به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

ما از مسئله و آرمان خود دست نمی‌کشیدم

کایا با بیان اینکه آزادی جسمانی عبدالله اوجالان باید محقق شود، گفت: «این هدف و آرزوی اصلی راهپیمایی ما است. ما در یک مبارزه بزرگ هستیم. ما با وجود مردم خود در این مبارزه پیروز خواهیم شد. دولت فعلی با انزو، به سیاست می‌پردازد . ما برای جلوگیری از این امر این راهپیمایی را که راهپیمایی بزرگ آزادی نامیده شد، راه اندازی کردیم. در همه جا با شور و شوق و اشتیاق از راهپیمایی ما استقبال می‌شود. کسانی که در صدد جلوگیری از آن هستند باید بدانند که ما با مردم خود از آرمان برحق و مشروع خود دست نخواهیم کشید.»

بیایید با هم یک زندگی شرافتمندانه بسازیم

کایا با بیان اینکه دولت با کمک نیروهای امنیتی تلاش می‌کند راهپیمایی را مسدود کند، گفت: «ما با وجود فشارها و موانع به راهپیمایی خود ادامه می‌دهیم. هر چقدر هم که بخواهند جلوی ما را بگیرند، ما با قاطعیت به راهپیمایی خود ادامه می‌دهیم. همه باید از این مقاومت تاریخی صیانت کنند. مسئله انزوا فقط برای دوستان ما در زندان که اعتصاب غذا کرده‌اند، نیست و فقط مسئله مادران ما در تحصن عدالت نیست، مسئله انزوا مسئله همه ما است. همه باید در این مبارزه هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند، فقط از این طریق می‌توان انزوا را شکست داد. به ویژه زنان ما باید در این مبارزه پیشقدم شوند چون بزرگترین آسیب جنگ متوجه زنان می‌شود. در این مبارزه تاریخی مسئولیت بزرگی بر دوش همه ماست، همه مردم، همه ستمدیدگان خاورمیانه باید از این راهپیمایی حمایت کنند. بیایید با هم به این ظلم پایان دهیم، بیایید با هم زندگی شرافتمندانه بسازیم.»