خلیل اوغوللاری: ائتلاف دمکراسی می‌تواند خلا را پر کند

پلین خلیل اوغولاری سخنگوی موقت TOP اعلام کرد که ائتلاف دمکراسی می‌تواند خلا مهمی را پر کرده و در این باره اظهار داشت: ائتلافی که جنبش‌های کورد و سوسیالیست با هم آن را ایجاد می‌کنند، برای دوره جدید در ترکیه می‌تواند معنادار و با اهمیت باشد.

گفتگوها در مورد ائتلاف دمکراسی به رهبری حزب دمکراتیک خلق‌ها علیه ائتلاف جمهور مرکب از آ.ک.پ/م.ه.پ و ائتلاف ملت متشکل از حزب ج.ه.پ، حزب ایی و سعادت است، همچنان در جریان است و ائتلاف دمکراسی توانسته است بخش بزرگی از نیروهای چپ گرا را به سوی خود جلب کند. ۸ حزب چپ‌گرا سوسیالیست در ۱۸ ژانویه با فراخوان حزب دمکراتیک خلق‌ها گرد هم آمده و موضع مشترکی را اتخاذ کردند. این ۷ حزب در نشست خود بر گسترش ائتلاف و مبارزه مشترک تاکید کردند.

پلین خلیل اوغوللاری سخنگوی موقت حزب آزادی اجتماعی TOP اعلام کرد که یکی از احزابی است که در این نشست مشترک شرکت کرده است و در رابطه با نشست و ائتلاف دمکراسی اظهار داشت:

ائتلاف برای دمکراسی به یک گزینه مهم تبدیل می‌شود

پلین خلیل اوغولاری در این باره اعلام کرد که نشست با دوره‌ای مهم و تاریخی روبرو شده است و در این باره گفت که پرسش‌هایی مانند: چگونه مبارزه‌ای مفید در آینده را سازماندهی کنیم، چگونه به مطالبات خلق‌ها پاسخ بدهیم، مطرح شدند. وی در ادامه ضمن اشاره به مواد ملموسی که در نشست بر آنها تاکید شده است اعلام کرد: یکی از این مواد تداوم دیدارها و نشست‌های طرفین بود. خلیل اوغوللاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که بند دوم در این نشست‌ها مبنایی برای مبارزه مشترک بوده و در این باره افزود: چون مدتی طولانی است که خلق در چارچوب لازم برای عمل سیاسی حرکت می‌کند، این مبارزه امروزه مبنای گفتوگوهای ائتلاف دمکراسی است. در ترکیه به گونه‌ای عمل می‌شود که گویا خلق بدون آلترناتیف است و همیشه میان دو بلوک قدرت مانده است. ائتلاف برای دمکراسی می‌تواند به یک گزینه مهم تبدیل شود.

پلین خلیل اوغوللاری در بخش دیگری ازسخنان خود اعلام کرد که در نشست ۸ حزب، در رابطه با گسترش ائتلاف برای دمکراسی بررسی و گفتوگو شده است و در ادامه گفت: ما به عنوان یک حزب اعتقاد داریم که در سطوح مجزا حووزه‌های ائتلاف مجزایی وجود دارند که باید ایجاد شوند. ائتلافی که جنبش‌های کورد و سوسیالیست ایجاد می‌کنند، برای عصر جدیدی در ترکیه است که می‌تواند معنایی جدید را برای ترکیه به ارمغان داشته باشد. ما اعتقاد داریم که ائتلافی متشکل از سوسیالیستها‌یی که می‌توانند تامین منافع کارگران را بر عهده بگیرند، امکان پذیر است. در این باره نخست لازم است برنامه‌ای دقیق برای این ائتلاف گسترده شود.

ائتلاف کنونی خلا را پر می‌کند

خلیل اوغوللاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که خلق از نتایج نشستی که دو روز پیش برگزار شد به شدت استقبال کرده است. ائتلاف دمکراسی خلا مهمی را پر می‌کند. ائتلاف دمکراسی را نباید مانند ائتلافی برای حضور در انتخابات ملاحظه کرد. در این چارچوب لازم است که در تمام محلات و مناطق، همراه با خلق همراه و همکار بود و به این معنا نیست که انتخابات مهم تلقی نمی‌شود. بلکه از امروز به بعد لازم است که انتخابات در دستور کار قرار گرفته باشد. انتخابات در جریان مبارزه تنها یک قدم است. فرایند انتخاباتی مشخص می‌سازد که با نیروی سازماندهی در میان خلق می‌توان سازماندهی را از کوچه‌ها و محلات آغاز کرد.