خروش نوروز زیر باران شدید در آدانا

جشن نوروز در منطقه جیهان آدانا زیر بارندگی شدید با جوش و خروش برگزار شد.

نوروز ۲۰۲۴

صدها نفر با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» به سمت میدان نوروز در منطقه بلدیه اولری راهپیمایی کردند.

 قبل از شروع برنامه رقص‌هایی زیر باران اجرا شد. در جشن زنان لباس‌های رنگارنگ ملی-محلی خود را بر تن کردند. جمعیت نشانه‌های پیروزی را نشان داده و اغلب شعارهایی مانند «ژن ژیان آزادی »، «نوروز مبارک»، «زنده باد رهبر آپو» سر می‌دادند.

نامزدهای شهرداری مشترک کلانشهر آدانا و جیهان دم پارتی در این جشن شرکت کردند و به مردم خوش آمد گفتند.

پس از سخنرانی افتتاحیه مریم گولر و گورگون کایا، روسای مشترک دم پارتی منطقه جیهان و مادران صلح در میان کف زدن، شعارها و هلهله حاضران آتش نوروز را روشن کردند.

صفی‌الدین آیدمیر، رئیس مشترک دم پارتی آدانا و دلال ماموک و جمال گوک نامزدهای شهردار مشترکی جیهان روی صحنه حاضر شدند و نوروز را تبریک گفتند. نامزدهای شهرداری مشترک از همه خواستند که در ۳۱ مارس به پای صندوق های رای رفته و از اراده خود صیانت کنند.

 عارفه چنار، نامزد شهرداری مشترک کلانشهر آدانا دم پارتی اعلام کرد که میلیون ها نفر در میدان‌های نوروزی تجمع کردند و خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

علی بوزان نماینده پارلمان دم پارتی مرسین به میان جمعیت رفت و گفت: « خلق کورد همیشه زیر باران، در گل و لای، در برف و طوفان در میادین هستند و مقاومت می‌کنند.»

 بوزان نوروز را به زندانیانی که در اعتصاب غذا برای آزادی عبدالله اوجالان هستند تبریک گفت و اعلام کرد: «کلید صلح در امرالی است.»

بوزان سپس با جمعیت زیر باران رقصید.