خوَبون با تیتر «توطئه یک روز نیست، یک فرآیند است» منتشر شد

دویست و پنجاه و یکمین شماره هفته نامه خوَبون با عنوان «توطئه یک روز نیست، یک فرآیند است» منتشر شد.

به مناسبت سالگرد توطئه نیروهای بین‌المللی  در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ علیه عبدالله اوجالان رهبر پ‌ک‌ک، هفته‌نامه خوَبون موضوع توطئه بین‌المللی را تیتر اول خود قرار داد. این نشریه با تیتر «توطئه یک روز نیست، یک فرآیند است» در اختیار خوانندگان خود قرار گرفت.

محمود شاکار وکیل و مدافع حقوق بشر، تحولات در امرالی و خارج از آن را از ابتدای توطئه تا کنون ارزیابی کرد. شاکار بیان می‌کند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با منش و رفتار خود توطئه را خنثی کرده است و مقاومت عظیم عبدالله اوجالان منجر به توسعه خط مدرنیته دموکراتیک شده است. شاکار خاطرنشان می‌کند که این توطئه محدود به یک روز نیست و همچون یک پروسه ادامه دارد.

این هفته‌نامه در صفحه «ژن» به روز ۷ اکتبر، روز روزنامه‌نگاران زن و اهمیت این روز توجه کرده است. رُزا مَتینا نویسنده-خبرنگار با بیان اینکه ۷ اکتبر برای روزنامه‌نگاران زن کورد روزی بسیار ویژه است، می‌گوید: «این روز به معنای صیانت از کار و میراث روزنامه‌نگاران زن است که در تاریخ مقاومت کرده و در مبارزه برای آزادی جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین بسیار مهم است که ما به عنوان روزنامه‌نگار زن کورد به معنا و هدف این روز اهمیت دهیم. ۷ اکتبر روز روزنامه‌نگار زن کورد و همچنین روز شهادت روزنامه‌نگار فقید غربت‌اَلی ارسوز است. غربت‌اَلی علیرغم فشارها و ظلم و هجمه‌های دولت هرگز قلم خود را رها نکرد. انجمن روزنامه‌نگاران زن مزوپوتامیا  (م‌ک‌گ) نیز در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در خط غربت‌اَلی افتتاح شد.»

این هفته‌نامه در صفحات دیگری به انتخابات باشور کوردستان، وضعیت زندانیان و سیاست‌های زندان‌ها توجه کرده است.