خودمدیریتی دمکراتیک به استقبال بارزانی‌ها از هیئت ائتلاف ملی سوریه واکنش نشان داد

در بیانیه نمایندگی جنوب کوردستان اداره خودمدیریتی دمکراتیک آمده است؛ سفر هیئت ائتلاف به هولیر به مسئله‌ی کورد آسیب وارد می‌کند

نمایندگی خود مدیریتی در اقلیم کوردستان اعلام کرد، سفر هیئتی تحت عنوان ائتلاف به هولیر به مسئله‌ی کورد آسیب می‌زند و ایجاد مانع حقیقی در مقابل  مذاکرات کوردها در روژاوا می‌باشد.

نمایندگی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در اقلیم کوردستان در مورد سفر هیئتی تحت عنوان "ائتلاف ملی سوریه" به هولیر امروز بیانیه‌ای منتشر نمود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سفر هیئت ائتلاف ملی سوریه به ریاست نصر الحریری به هولیر در چهارچوب وارد آوردن آسیب جدی به مسئله کورد و ایجاد مانع در مقابل برگزاری جلسات و مذاکرات کوردها در روژاوای کوردستان می‌باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: حریری و هیئت همراه او در شرایطی با پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) دیدار می‌کنند که روژاوا در شرایطی بسیار سخت و خطرناکی قرار دارد، به ویژه اشغالگری‌های یکی پس از دیگری ترکیه در مناطقی مانند عفرین، سریکانی و گری سپی با همکاری مستقیم این ائتلاف در گذاشته به ریاست نصر الحریری انجام شده‌اند.

 نمایندگی خودمدیریتی همچنین می‌گوید: حریری و گروهی از کسانی که وابسته به ترکیه هستند، با هر روش ممکن پروژه‌ای که توسط کوردها و گروه‌های شمال شرق و سوریه ارائه شده است را هدف قرار می‌دهند و همزمان قاطعانه از نقشه‌های دولت اشغالگر ترکیه حمایت می‌کنند.

 همچنین می‌گوید: ما در نمایندگی خود‌مدیریتی شمال و شرق سوریه در اقلیم کوردستان معتقدیم، این دیدار به منافع کوردها در روژاوای کوردستان و گروه‌های شمال شرق و سوریه آسیب وارد می‌کند و می‌بینیم این دیدار با روح ملی و میهنی به ویژه پس از آواره شدن صدها هزار تن از خلقمان به مناطق دیگر که در نتیجه‌ی سیاست‌ها و توافق‌های این ائتلاف با دولت ترکیه رخ داده است، در تضاد است.

 نمایندگی خودمدیریتی همچنین اعلام کرده است: امروز این ائتلاف نمایندگی جبهه‌ی سیاسی ترور در سوریه را برعهده دارد و تروریست‌ها و مزدوران داعش و همچنین کسانی که در جنگ همراه با ترکیه علیه مناطق دیگری مانند لیبی و آذربایجان شرکت نموده‌اند را شامل می‌شود و باید این مسئله در نظر گرفته شود.  ما نقض حقوق خلقمان و همچنین نابودگری و ویرانگری که مزدوران ائتلاف علیه خلقمان در مناطق اشغال شده توسط ترکیه انجام داده‌اند را جنایت جنگی می‌دانیم و آنها را تهدیدی علیه بشریت اعلام می‌کنیم.

 در پایان این بیانیه همچنین آمده است: سفر و چگونگی استقبال از این هیئت در هولیر به معنی اعلام رضایت آنها از ائتلاف و آنچه در روژاوا انجام داده است، می‌باشد و فکر می‌کنیم این امر به نفع خلق کورد و به نفع خلق‌های سوریه نمی‌باشد."