ک‌ج‌د‌ک-ا خواستار افزایش مبارزات علیه حملات نسل کشی شد

ک‌ج‌د‌ک-ا از همه خلق کورد خواست تا در روزهای مهمی مانند ۸ مارس، ۲۱ مارس و ۲۸ مارس علیه حملات نسل‌کشی مبارزات را افزایش دهند.

ک‌ج‌د‌ک-ا پیش از روزهای مهمی مانند ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، ۲۱ مارس جشن نوروز و ۲۸ مارس روز قهرمانی ملی بیانیه‌ای صادر کرد و از همه خلق کورد خواست تا برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و علیه حملات نسل‌کشی مبارزات را افزایش دهند.

بیانیه ک‌ج‌د‌ک-ا به این شرح است:

«در ماه مارس که ماه نسل‌کشی و مبارزه است، مبارزه ما برای آزادی رهبر آپو با قاطعیت ادامه دارد.

رهبر آپو پیشاهنگ هدف کوردستان آزاد و ترکیه دموکراتیک است. به همین دلیل است که رژیم فاشیست حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در شخصیت رهبر آپو به حملات نسل‌کشی خود علیه خلق کورد ادامه می‌دهد.

با روحیه بسیج عمومی مصمم برای گسترش کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-ا و همه بخش‌های آن وارد مرحله جدیدی شده‌ایم.

ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-ا  هم علیه توطئه بین المللی هم علیه حملات نسل‌کشی دولت ترکیه فاشیست، ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، نوروز ۲۰۲۴، ۲۸ مارس روز قهرمانی ملی، ۴ آوریل روز تولد رهبر آپو و ۱ می روز جهانی کارگران را به طور کامل وابسته با کمپین جهانی جشن می‌گیریم. ما مانند میلیون‌ها نفر با هم صدای خود را برای «آزادی رهبر آپو و راه حلی برای مسئله کورد» در میدان‌ها بلند خواهیم کرد.

ما هلبجه، قامشلو، غازی و عفرین را فراموش نکرده‌ایم و نمی‌گذاریم فراموش شوند.

صدام دیکتاتور در سال ۱۹۸۸، ۵ هزار کورد را با گاز شیمیایی در هلبجه کشت. همچنین دولت اشغالگر ترکیه کشتار منطقه غازی را در ۱۲ مارس ۱۹۹۵ در استانبول انجام داد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۴، رژیم سوریه با ایجاد درگیری بین کوردها و اعراب قتل‌عام کرد. فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ در ۱۸ مارس ۲۰۱۸ با همان ذهنیت و سیاست‌های قتل‌عام به شهر عفرین حمله کردند. هر چند همه این سیاست‌های نسل‌کشی و اشغالگری مانعی برای مبارزه آزادیخواهانه مردم کوردستان ایجاد نکرد، اما بر خشم و عزم مبارزه مردم نیز افزود.

ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-ا از همه خلق‌های کوردستان می‌خواهیم که با وظایف و مسئولیت‌های وجدانی و اخلاقی خود مبارزه علیه این کشتارها و حملات نسل‌کشی را در هر جایی در وابستگی با وحدت ملی افزایش دهند و آزادی مردم خود را که بزرگترین مطالبه شهدای ماست، محقق کنند.»