ک‌ج‌د‌ک-اروپا به استقبال ۱۵ اوت رفت

ک‌ج‌د‌ک-اروپا با استقبال از سالروز کارزار ۱۵ اوت گفت: «بیایید همگی گرداگرد رهبر آپو جمع شویم.»

۱۵ اوت

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) به مناسبت سالگرد ۱۵ اوت بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که کارزار ۱۵ اوت ۴۰ سال را پشت سر گذاشت و گفته شد: «با مبارزه بی نظیری که ۴۰ سال است علیه دولت نسل‌کش ترکیه انجام می‌شود، نیستی به هستی تبدیل شده است. ما مبارزات آزادیخواهانه کوردها را گرامی می‌داریم.»

دستاوردهای بزرگ کسب شد، باشکوه‌ترین مقاومت در تاریخ بشریت انجام می‌شود

در این بیانیه همچنین به موارد زیر اشاره شده است: «کارزار ۱۵ اوت، آزادی و موجودیت کوردها را تضمین کرد و به دستاوردهای بزرگی دست یافت. اشک‌های زیادی که از چشمان جاری شد و خون دل زیادی که خورده شد، هرگز بیهوده نبوده است. این افتخارآمیزترین مقاومت در تاریخ بشر است. گریلاهای آزادی گرد رهبر آپو جمع شده‌اند، خلق فداکار ما و خلق‌های جهان مشعل این مبارزه را برای نجات بشریت روشن کرده‌اند.

اسطوره‌های جاوید، عگید و زیلان، نماد هزاران شهید ما هستند. در چهل و یکمین سال راهپیمایی آزادی، به همه شهدا قول می‌دهیم: رهبر آپو و کوردستان را آزاد می‌کنیم، راهپیمایی بزرگ را با گام‌های نو پیروز می‌کنیم.

بیایید حتی قوی‌تر از گذشته در اطراف رهبر آپو جمع شویم

خلق ما بهای سنگینی را در برابر دولت‌های ستمگر و دولت‌ نسل‌کش ترک پرداختند. خلق، جوانان و زنان کورد با اتکا به توان خود، خوددفاعی را توسعه دادند. با پارادایمی که رهبر آپو توسعه داد، یک خط رهبری تاریخی به دست آمد و به سطح یک نقطه آلترناتیو جهانی رسید. سطح جهانی که امروز تفکر ۱۵ اوت به آن رسیده است جایگاه مهمی دارد و قابل انتظار بود. این خط تحت هدایت و با فلسفه رهبر آپو توسعه یافت.

همه نیروهای ارتجاعی، شبکه‌های خیانت و نیروهای بین المللی در برابر کارزار ۱۵ اوت موضع گرفته‌اند. دولت قاتل ترکیه قصد اشغال و الحاق خاک کوردستان را دارد و برای این منظور تمامی نیروهای مزدور و خائنان را به دور خود جمع کرده است. در برابر دولت وحشی ترکیه، خلق ما با قدرت بیشتری در اطراف رهبر آپو جمع خواهند شد و از دستاوردهای خود دفاع خواهند کرد.

خلق کورد که حول گریلاهای آزادی متحد شده‌اند، در برابر حملات اشغالگران، نسل کشی و الحاق مقاومت خواهند کرد و قدمی از مبارزه برای آزادی کوردستان به عقب برنخواهند داشت.

چهلمین سالگرد ۱۵ اوت را سپری می‌کنیم. ما از خلق خود می‌خواهیم که دور رهبر جمع شوند و برای مبارزه با اتحاد فاشیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، خائنان، مزدوران و نیروهای بین‌المللی که در نسل‌کشی همدست شده‌اند، هم‌صدا شوند.

اتحاد فاشیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ و خط خیانت-همکاری در آستانه فروپاشی است. باید در هر چهار بخش کوردستان، همراه با کوردها و دوستانشان در چهار گوشه جهان و اروپا، بیش از پیش از رهبر آپو و مبارزه برای آزادی حمایت کنیم و نقشه‌های اشغال و الحاق دولت نسل‌کش ترک را در هم شکنیم.»