ک‌ج‌ک حمله به نیروهای مدافع سوریان را محکوم کرد

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک حمله به نیروهای مدافع سوریان در روژاوا را محکوم کرد و از مردم آشوری - سوریان خواست با قدرت به دفاع از روژاوا بپیوندند.

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک با گرامیداشت سه عضو نیروهای سوتورو که در حمله ۲۸ فوریه دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند، از خلق آشوری - سوریان خواست تا در چارچوب ایده ملت دموکراتیک خلق‌ها وحدت خود را تقویت کنند تا با مبارزه‌ای متحد، نقشه‌های نسل کشی دولت آک‌پ-م‌ه‌پ را شکست دهند.

بیانیه ک‌ج‌ک به شرح زیر است:

«در ۲۸ فوریه ۲۰۲۴، دولت قاتل و استثمارگر ترکیه بار دیگر به روژاوا حمله کرد. دولت ترکیه این بار نیروهای مدافع سوریان را در شهر دِرک هدف قرار داد و در نتیجه این حمله ۳ نفر از اعضای سوتورو شهید و ۲ نفر مجروح شدند. ابتدا از سه شهید سوتورو و همه شهدای انقلاب و دموکراسی با احترام و سپاس یاد می‌کنیم. ما به مردم سوریان و مردم شمال و شرق سوریه تسلیت می‌گوییم. ما برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم و این کشتار وحشیانه توسط دولت ترکیه دشمن خلق‌ها و دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ را به شدت محکوم می‌کنیم. ما در درد مردم آشوری-سوریان خود شریک هستیم و همبستگی خود را با مردم شمال و شرق سوریه اعلام می‌کنیم.

دولت ترکیه و حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ با این حمله بار دیگر نشان دادند که چقدر دشمن خلق‌ها هستند و چهره‌های فاشیستی و آدمکش و خونخوار آنها یک بار دیگر با این حمله مشخص شد. ذهنیت و سیاست نسل کشی دولت ترکیه آنقدر عمیق شده که از آزادی خلق‌ها می‌ترسد و با این ترس به مردم حمله می‌کند. مانند عقرب زهر پخش می‌کند. با این احساسات فاشیستی، نسل‌کشی و نژادپرستانه به انقلاب روژاوا و مردم شمال و شرق سوریه حمله می‌کند و هر روز مرتکب قتل عام می‌شود. ما تمامی حملات و کشتارهای دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم و از همه مردم می‌خواهیم که اتحاد و همبستگی خود را در برابر این دشمن خونخوار و قاتل تقویت کنند. دفاع خود را با ایده و فکر میهن و زندگی مشترک تقویت کنید. ما آزادی خلق کورد و سایر خلق‌های خاورمیانه و بین النهرین را بسیار مهم می‌دانیم و معتقدیم که با یک مبارزه مشترک نجات خواهند یافت. بر این اساس خلق‌ها باید اتحاد خود را در برابر حملات تقویت کنند.

خلق آشوری یکی از قدیمی‌ترین خلق‌های بین النهرین هستند. مردم آشوری-سوریان که دارای چنین تاریخ عمیق و میراث فرهنگی بزرگی هستند، مانند دیگر خلق‌ها ، آماج قتل عام‌های زیادی بوده و رنجهای زیادی را متحمل شده‌اند. دولت اشغالگر ترکیه مردم آشوری - سوریان را قتل‌عام کرده است. مردم آشوری-سوریان پس از یک قرن کشتار، درد و رنج، اکنون با انقلاب روژاوا اراده خود را دارند، آزادی خود را به دست می‌آورند و مانند سایر خلق‌ها به زبان، فرهنگ، ایمان و تاریخ خود زندگی می‌کنند. دولت ترکیه که نتوانست این وضعیت را تحمل کند، سعی دارد با حملات، کشتار و اشغالگری جلوی این تحول را بگیرد و بار دیگر مردم را به بردگی بکشاند. دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان قتل عام می‌کند و به جان مردم حمله می‌کند. تمام زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها را ویران می‌کند. اما کشورهایی هستند که برای منافع پلید با ترکیه رابطه دارند، این نیز نشان می‌دهد که در این جنایات شریک شده‌اند. مردم باید این وضعیت را ببینند، به قدرت و اتحاد خود ایمان داشته باشند و بر این اساس عمل کنند.

دلیلی اساسی برای دشمنی دولت ترکیه با خلق کورد وجود دارد. خلق کورد در حمایت از مردم خاورمیانه و بین النهرین هستند و می‌خواهند آزاد باشند. این برخورد خلق کورد و جنبش آزادی کورد، پایه‌های آشوبگران و قاتلان را به لرزه درآورد. بازی‌ها و سیاست‌های قرن که مردم را در برابر یکدیگر قرار داد، باطل شد. الان هم دولت آک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواهد با این حملات اتحاد مردم را به هم بزند. این اساس حمله به مردم سوریان و نیروهای مدافع در روژاوا است. دولت آک‌پ-م‌ه‌پ برای آزادی خلق کورد، برای آزادی مردم آشوری-سوریان احساس ترس و خشم می‌کند. زیرا در روز جهانی زبان مادری به زبان‌های دیگری از جمله سوریانی در مجلس صحبت می‌شد و این باعث خشم شدید دولت آک‌پ-م‌ه‌پ شد. این حمله ارتباط نزدیکی با این وضعیت دارد. ما بر این باوریم که مردم آشوری-سوریان ما اتحاد خود را در چارچوب ایده ملت دموکراتیک خلق‌ها تقویت خواهند کرد و با مبارزه‌ای متحد نقشه‌های نسل کشی دولت آک‌پ-م‌ه‌پ را شکست خواهند داد.

بار دیگر به دلیل شهادت سه هم‌وطن به خلق آشوری - سوریان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم. خلق آشوری-سوریان مانند خلق کورد نباید سرزمین خود را ترک کنند، باید در کنار مردم شمال و شرق سوریه از خاک خود محافظت کنند.