کمیته فرهنگ و هنر، تحصن برای آزادی در مخمور را تحویل گرفت

اعضای کمیته فرهنگ و هنر، تحصن برای آزادی را در اردوگاه مهاجران شهید رستم جودی ‌(مخمور) که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است را تحویل گرفتند.

تحصن برای آزادی در مخمور

تحصن برا‌ی آزادی که از روز ۲۰ جولای ۲۰۲۳ در اردوگاه مهاجران مخمور برای شکست دادن انزوای تحمیلی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، در ۳۹۷مین روز خود به عهده‌داری ۷۸مین گروه ادامه دارد.

مراسم تحویل این کنش در نهاد خانواده‌های شهدای مخمور با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد تمام شهدای کوردستان آغاز شد. پس از ادای احترام، به عنوان ۷۷مین گروه، قَدری شریشه‌یی سخنرانی کرد.

قدری شریشه‌یی به مقاومت خلق کورد علیه انزوای تحمیلی درود فرستاد و چنین گفت‌: ‌«ما قبل از هر چیز شکنجه و انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را بشدت محکوم می‌کنیم. انزوای تحمیلی بر رهبر آپو به مرحله‌ جدیدی رسیده است. خلق کورد و دوستان‌شان، همراه با هم به کار و کنش می‌پردازند و می‌خواهند هرچه زودتر انزوای تحمیلی از میان برداشته شود. تفکرات و فلسفه رهبر آپو در همه جای جهان اشاعه یافته و اکنون در هند با شعار ‌«ژن ژیان آزادی» انقلابی آغاز شده است. این شعار رهبر آپو برای تمام خلق‌ها به منبع الهام مبدل شده است.‌»

پس از ارائه بیانیه، این کنش همراه با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«زنده‌باد مقاومت امرالی» به ۷۸مین گروه تحویل داده شد.