کنفرانس ژنو پایان یافت: «لازم است عبدالله اوجالان آزاد گردد»

در کنفرانس ژنو به همکاری نیروهای بین‌المللی در ساخت و اداره‌ی سیستم شکنجه‌ی امرالی توجه شد و گفتند: «درهای امرالی با مقاومت و مبارزه‌ی مشترک باز خواهد شد.»

نشست سوم کنفرانس ژنو، با حضور راضیه اوزتورک از وکلای دفتر حقوقی سدە، اولیور پیتر، از وکلای دفتر ژنو و محمود شاکار از وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، این موضوعات «عبدالله اوجالان و سیستم امرالی» و «تاریخچه‌ی زندانی شدن اوجالان و پارادایم وی» و «سیستم امرالی و انزوا» برگزار شد.

شاکار: «نیروهای بین‌المللی سیستم امرالی را پایه‌گذاری کردند

شاکار به نقش نیروهای بین‌المللی در توطئه‌ی بین‌المللی و اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه داشت و گفت: «زمانی که عبدالله اوجالان در کنیا بود، سیستم امرالی پایه‌گذاری شد. به این معنا که عبدالله اوجالان زندانی نیروهای بین‌المللی و توطئه‌گران است نه ترکیه، که شما نیز به این اشاره کردید.»

همچنین شاکار به این اشاره کرد که اروپا و شورای اروپا در تأسیس سیستم امرالی نقش داشته‌اند و گفتند: «می‌توانیم بگوییم، نیروهایی که امرالی را تأسیس کردند و نیروهایی که توطئه را انجام دادند، یکی هستند.»

شاکار در ادامه اعلام کرد که سیستم امرالی در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه خلق کورد صورت گرفت و گفت: «به این معنا، بدون رفع انزوا، این سیاست سخت و شدید علیه خلق کورد ادامه خواهد یافت.»

راضیه اوزتورک به این اشاره کرد که با وجود تمامی دستورها و تخلفات، ۳ سال است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از تمامی حقوق خود محروم است، با وجود درخواست وکلا در رابطه با اتفاقات امرالی هیچ اطلاعاتی داده نمی‌شود و گفت: «سیستم امرالی که بر مبنای بی‌قانونی تأسیس شده است، در تمامی جامعه منعکس شده است. ما امروزه تأثیرات انزوای امرالی را در تمامی ترکیه می‌بینیم و آن را حس می‌کنیم.»

همچنین به اهمیت اعتراضات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «لازم است مبارزه را تقویت کنیم. جوانان و زنان، همگی باید از پارادایم آقای عبدالله اوجالان صیانت نمایند.»

اولیور پیتر به این اشاره کرد هنگام وقوع توطئه وی کودک بوده است، این اتفاق را از رسانه‌ها شنیده است و این نیز برای نیروهای بین‌المللی ننگ و رسوایی بوده است.

پیتر در ادامه اعلام کرد که برای شکستن سکوت بین‌المللی در برابر اعمال غیر انسانی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اتحاد بین‌المللی مهم است.

سپس به حملات دولت ترکیه اشاره کرد و اعلام نمود لازم است تا همگان بر دولت ترکیه فشار بیاورند تا به تخلفات غیرقانونی خود پایان دهد.

پیتر در ادامه به این اشاره کرد که سیستم امرالی نشان دهنده‌ی عدم دمکراسی در ترکیه است و گفت: «به عنوان یک وکیل این را می‌گویم، باید قوانین بین‌المللی بر امرالی تحمیل گردد و عبدالله اوجالان آزاد شود.»

سپس جسیکا کارلکویست سیاستمدار سوئدی که به عنوان عضو «هیئت بین‌المللی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و علیه انزوا» که اخیرا به ترکیه رفته بود به سخنرانی پرداخت.

جسیکا به صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت داشت و اعلام کرد لازم است همگان اهمیت آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را درک نمایند و گفت: «برای دست‌یابی به پارادایم اوجالان و تضمین آزادی جسمانی وی، لازم است به مبارزه ادامه دهیم.»

سپس این کنفرانس با در دست گرفتن پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سردادن شعار «آزادی برای اوجالان» به پایان رسید.