کنگره دمکراتیک خلق‌ها بیانیه نوروز را منتشر کرد

کنگره دمکراتیک خلق‌ها در خصوص برگزاری مراسم نوروز امسال که در ۳۰ شهر و ۶۱ منطقه برگزار می‌شود، بیانیه خود را منتشر کرد.

کنگره دمکراتیک خلق‌ها در سالن هتل هیل در تاکسیم استانبول طی نشستی خبری اعلام نمود که مراسم نوروز امسال در ۳۰ شهر و ۶۱ منطقه در شمال کوردستان و ترکیه برگزار خواهند شد. ادیل اوغورلو و سدات شن اوغلو، نمایندگان احزاب متشکل در کنگره و نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست شرکت کردند.

بعد از هر زمستانی بهار می‌رسد

بیانیه تنظیم شده از سوی سخنگوی مشترک کنگره دمکراتیک خلق‌ها، ادیل اغورلو منتشر شد. اوغورلو اعلام نمود که به عنوان کنگره دمکراتیک خلق‌ها از ایجاد یک میانجی در سطح جامعه بسیار خوشحال بوده و در این باره افزود: مسئله‌ای که ما میانجیگری آن را بر عهده داریم موضع ذهنی و فکری لازم برای داشتن مسئولیت در این مقطع است. مسئله‌ای که ما را به کنار هم فرا می‌خواند نوروز، هوش و جسارت است. این نوروز است که همه ما را متحد می‌کند. ۲۱ مارس احیای طبیعت و خود است. در پایان هر زمستان بهار فرا می‌رسد.

فرارسیدن دورانی جدید

اوغورلو در ادامه افزود: نوروز همزمان نشان دهنده اجتماعی شدن و روند تکاملی انسان را نشان می‌دهد و در ادامه افزود: نوروز شادمانی رهایی اجتماعی، برادری، حمایت و اتحاد است. از پایان تاریکی و ظلمات و درخشش نور خبر می‌دهد. خاتمه حاکمیت ظالمان و خاتمه دادن به ظلم و فرا رسیدن آزادی است. امسال نیز نوروز کهن کورد با شور و هیجانی بی‌نظیر مورد استقبال قرار می‌گیرد. با آتش نوروز، نیروهای عدالت، برابری، صلح در مقابل ظلم فاشیستی متحد می‌شوند. در درجه نخست ظلمی که در زندان امرالی گسترش پیدا کرده است را می‌شکند، برای اراده نستوه و متحد خلقمان، دمکراسی می‌تواند به عصر جدید تبدیل شود و پایان ظلم نزدیک است. این مژده نوروز سال ۲۰۲۱ است.

فراخوان نوروز

اوغورلو در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: از تمامی نیروهای کارگری و دمکراسی‌خواه، از تمامی بخش‌های اجتماعی مبارز برای دستیابی به حق، حقوق و عدالت می‌خواهیم که در مراسم نوروز دوشادوش هم در میدانها حضور داشته باشیم. نوروز پیروز.