کنگره خلق: سال چهل و یکم سال شکست فاشیسم و خیانت خواهد بود

کنگره خلق روند کنونی برای گریلاها و خلق کورد را روند شکست فاشیسم و خیانت دانست و گفت: «بر این اساس روند آزادی رهبر آپو و حل مسئله خلق کورد است. زمان آن فرا رسیده است، اشغالگری و خیانت با هم شکست بخورند.»

دیوان ریاست مشترکی کنگره خلق چهلمین سالگرد کارزار ۱۵ اوت را با عنوان «سال ۴۱م سال شکست فاشیسم و ​​خیانت خواهد بود» طی بیانیه‌ای تبریک گفت.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «چهلمین سالگرد جشن گریلا را در وهله اول به رهبر آپو، گریلاهای آزادی، زندانیان، مردم کوردستان و بشریت تبریک می‌گوییم. در این عید ما به ویژه به همه گریلاهای آزادی با عشق به آنها درود می‌فرستیم و برایشان آرزوی پیروزی می‌کنیم.

در شخص فرمانده بزرگ رفیق عگید از همه شهدای انقلاب با احترام و سپاس یاد می‌کنیم. همچنین این مناسبت را به خانواده‌های شهدا تبریک میگوییم.»

پیش از ۱۵ اوت، سرنوشت مردم کورد ناامیدی ودرماندگی بود

کنگره خلق با بیان اینکه قبل از کارزار ۱۵ اوت، سرنوشت مردم کورد در چهار بخش کوردستان ناامیدکننده بود، گفت: «پس از شکست قیام آگری، اشغالگران ترک در کوه آگری تصویری را بر روی یک تابلو با شعار «کوردستان خیالی در این مکان به خاک سپرده شد»  ترسیم کرده و پیروزی خود را اعلام کرده بودند.

هم شکست قیام‌های کوردستان و هم سیاست قتل عام که اشغالگران بر مردم ما تحمیل کرده بودند، بی‌اعتمادی، ترس و روحیه تسلیم شدن را در بین مردم ایجاد کرده بود. در کوردستان سیاست نیز به قدرت مردم خود اعتقادی نداشت و بر اساس نوکری دشمن بود. در کوردستان، خانواده بارزانی نماینده این خط خیانت هستند.»

با کارزار ۱۵ اوت غبار مرگ از روی مردم کوردستان زدوده شد

با کارزار ۱۵ اوت غبار مرگی که متجاوزان بر سر مردم کوردستان پاشیده بودند، زدوده شد. با این کارزار، تابلویی که مهاجمان در کوه آگری ساختند، تابلوی رایج اشغالگری و خیانت شد. کارزار ۱۵ اوت بیان کرد که تاریخ کوردستان بر اساس پیروزی اشغال و خیانت دیگر تکرار نخواهد شد.

بر این اساس ۱۵ اوت در چهار بخش کوردستان تأثیر خود را گذاشت و مبنای یک انقلاب اجتماعی و اساس ارتش زنان شد. اگر امروز «ژن ژیان آزادی» در کوردستان، خاورمیانه و جهان به هدف زندگی تبدیل شده است، این کارزار در پایه آن قرار دارد».

گریلا یک نیروی استراتژیک است، ما باید به تقویت این نیرو ادامه دهیم

کنگره خلق با اشاره به اینکه ارتش گریلا بر اساس «مدرنیته دموکراتیک» با روح ابتکار ۱۵ اوت به یک نیروی اساسی در روند جنگ جهانی سوم تبدیل شده است، ادامه داد:

«برای موفقیت در کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» ، بی‌شک استراتژیک‌ترین نیرو، نیروی گریلا است. بنابراین لازم است که ما به عنوان مردم همیشه این قدرت را افزایش دهیم. مخصوصاً دختران و پسران جوان ما باید در این برهه از شکست رژیم فاشیست ترکیه و خیانت خاندان بارزانی، مشارکت در صفوف گریلا را مبنایی برای خود قرار دهند.

دولت ترکیه و خانواده بارزانی برای اینکه در این روند شکست نخورند، تمام امکانات خود را علیه گریلاها در باشور کوردستان بسیج کرده‌اند. خانواده بارزانی به عنوان نیرویی از دولت ترکیه با تمام امکانات در خدمت ارتش ترکیه هستند، یعنی سرنوشت خود را متحد کرده‌اند. خانواده بارزانی اکنون بیشتر از خیانت، با تمام دارایی خود تسلیم دولت ترکیه شده‌اند.»

این مرحله، مرحله مبارزه با فاشیسم و ​​خیانت برای گریلاها و مردم ما است

این روند برای گریلاها و برای مردم ما، روند شکست فاشیسم دولت ترکیه و خیانت خانواده بارزانی است. بر این اساس روند آزادی رهبر آپو و حل مسئله مردم کورد است. وقت آن است که اشغال و خیانت با هم شکست بخورند. سال ۴۱م سال شکست فاشیسم و ​​خیانت خواهد بود.

با این فکر و باور، برای گریلاهای آزادی و جنگ انقلابی خلق در مبارزات سال چهل و یکم آرزوی پیروزی کرده و به آنها سلام و درود می‌فرستیم.»