کنگره خلق: سکوت در مقابل بکارگیری سلاح شیمیایی جنایت است

کنگره‌ی خلق اعلام کرد، سکوت در مقابل حملات شیمیایی جنایت است و افزود؛"فردا در لاهه هلند جمع شده و از او سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) درخواست می‌کنیم تا به وظیفه‌ی خود عمل کند.

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق در رابطه با حملات دولت ترکیه با سلاح شیمیایی و سکوت افکار عمومی جهان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا و ناتو شریک مستقیم سیاست قتل‌عام دولت ترکیه علیه خلق کورد هستند. دولت ترکیه در باکور، روژاوا و باشور کوردستان می‌خواهد همه‌ی دستاوردهای خلق ما را از بین ببرد.

در این بیانیه آمده است:

در جنگ علیه خلق کورد، دولت ترکیه بدون توجه به هیچ پیمان و قطعنامه‌ی بین‌المللی، از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی می‌شوند. دولت ترکیه با اطلاع و پشتیبانی آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا و ناتو این جنایت را انجام می‌دهد.

آنهایی که از این جنایات پشتیبانی می‌کنند که دولت ترکیه در چهارچوب ترور با موجودیت و حقوق خلق کورد مبارزه کرده و می‌خواهد آن را از بین ببرد و در هر جایی جنگ و قتل‌عام علیه کوردها را انجام می‌دهد، در حقیقت در این جنایت شریک هستند.

دولت ترکیه در جنگ علیه کوردها به آسانی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، با استفاده از سکوت جامعه‌ی جهانی در متینا، زاپ و آواشین از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای گریلای ه.پ.گ استفاده می‌کند. به کارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش ترکیه، شکست دولت ترکیه در جنگ را نشان می‌دهد.

'ما می‌توانیم این حملات را شکست دهیم، ما در لاهه تجمع می‌کنیم'

خلق کورد و دوستان کوردها علیه استفاده‌ی دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی، در هر جایی به پاخاسته و دولت ترکیه و نیروها و دستگاه‌هایی را که سکوت کرده‌اند، محکوم کردند. علیرغم آنکه سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان پارلمان و رسانه‌ها این موضوع را مورد بحث و گفتوگو قرار دادند، اما دستگاه‌های مرتبط هیچ کاری نکرده و این جنایتی آشکار است.

روز ۳ نوامبر خلقمان و دوستانمان در مقابل سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی OPCW تجمع کرده و از این سازمان درخواست می‌کنند به وظایف خود عمل کند. ما می‌توانیم به همراه خلقمان و دوستان‌مان با فشار بر افکار عمومی به این سکوت پایان دهیم.

علیه سلاح‌های شیمیایی که علیه نیروهای مدافع خلق استفاده می‌شود که ضامن زندگی مردم کوردستان هستند، و برای آنکه به سکوت در مقابل  حملات با سلاح شیمیایی پایان دهیم، ما در شهر لاهه هلند تجمع کرده و از سازمان‌های منع سلاح شیمیایی درخواست می‌کنیم تا به وظایف خود عمل کند."