کنگره‌ی خلق: برای دست‎یابی بە عدالت، ۶ ژانویه در پاریس تجمع خواهیم کرد

کنگره‌ی خلق یاد شهدای پاریس را گرامی داشت و گفت: «برای ابراز اعتراض علیه نیروهای تاریکی، لازم است در ۶ ژانویه در پاریس تجمع نماییم.»

در بیانیه‌ی مکتوب دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق ذکر شده است: «یاد و خاطر شهدای خود، سکینه جانسز (سارا) و فیدان دوگان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) و امینه کارا (اوین گویی) و میر پرور (محمد شیرین آیدین) و عبدالرحمان قزل که در پاریس توسط دولت ترکیه به شهادت رسیده‌اند را گرامی می‌داریم.»

در این بیانیه تاکید شده است، با وجود این‌که افراد پشت پردەی این قتل‌عام ‌شناخته شده‌اند، اما تا به امروز معرفی نشده‌اند، این نیز ثابت می‌کند که فرانسه در این قتل‌عام‌دست داشته است. به جز این‌که فرانسه نقش اصلی در سایکس پیکو و تقسیم کوردستان ایفا کرده است.

در ادامەی بیانیە از دولت فرانسه درخواست کرده است تا متهمان واقعی این قتل‌عام را معرفی نماید و این جنایت را از روی دوش خود بردارد، در ادامه گفتە شده است: «در این مرحله فرانسه به عنوان یک کشور باید نقش خود بە عنوان راه‌حل را ایفا نماید. در این چارچوب، باید هم قتل‌عام زنان پیشگام کورد روشن گردد، هم‌ پاسخ خواسته‌های افکار عمومی را بدهد و همچنین به وظیفه‌ی خود در قبال حل مسئله‌ی کورد را ایفا نماید.»

در پایان کنگره‌ی خلق اعلام کرده است: «برای اعلام قاتلان واقعی و تضمین عدالت تا قاتلان زنان پیشگام کورد مورد بازخواست قرار بگیرد، تا این‌که مشخص گردد ما هرگز سکوت نخواهیم کرد و آنان را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. برای این‌که خشم و عصبانیت خود را در برابر تاریکی و قتل‌عام نشان دهیم، لازم است در ۶ ژانویه در پاریس تجمع نماییم.»