کنگره‌ی خلق: لازم است خلق و دوستانمان در شهر کلن تاریخ را رقم بزنند

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی-خلق درخواست کرد تا در راهپیمایی ۱۷ فوریه در شهر کلن که در راستای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد، برگزار می‌شود، خلق کورد و دوستانشان «تاریخ را رقم بزنند.»

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی-خلق  بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و به این اشاره کرد: «باید در راهپیمایی ۱۷ فوریه به صورت مؤثر پیام آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» به گوش افکار عمومی اروپا و سازمان‌های بین‌المللی رسانده شود.

متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«اعتصاب غذای دوره‌ای که آزادی‌خواهان و مقاومت کنندگان در زندان‌های کوردستان و ترکیه برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان آغاز کرده‌اند، به ۷۱مین روز خود رسیده است. ما با احترام در مقابل این فعالیت مقدس آزادی‌خواهان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

مقاومت زندان‌ها از ابتدای مبارزات آزادی نقشی استراتژیک و راهبردی را ایفا نموده‌ است. ما در شخصیت مظلوم دوغان و فرهات‌ کورتای، اشرف آنیک‌، محمود زنگین، نجم اونر، که به چهار تن‌ها معروف هستند، مقاومت کنندگان روزه‌ی طولانی مدت مرگ ۱۴ جولای، محمد خیری دورموش، کمال پیر، عاکیف یلماز، علی چیچک و پیشگامان عملیات ‘شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید’ هالیت‌ اورال و آیتن کاپلان، با احترام و قدردانی یاد تمامی شهدا را گرامی می‌داریم. در این روند تاریخی قول می‌دهیم‌ بر مبنای آزادی جسمانی رهبر آپو، اهداف تمامی شهدا را محقق نماییم.

برای آزادی جسمانی رهبر آپو، مدت زیادی است که در استراسبورگ و اردوگاه مخمور و شنگال تحصن دوره‌ای برگزار می‌شود. با همین هدف در روژآوا و باکور و خارج از کشور فعالیت‌های متعدد انجام شده‌اند و همچنان نیز ادامه دارند.

فعالیت‌ها برای آزادی رهبر آپو با کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ که دوستان بین‌المللی در بیش از ۱۰۰ شهر جهان طی برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی آغاز شد، به مرحله‌ی تازه‌ای وارد شد.

تمامی فعالیت‌هایی که برای آزادی رهبر آپو انجام شده‌اند، بسیار با ارزش و مهم هستند. اما هنوز برای از بین بردن فاشیسم کافی نیست. در همین دوره مقاومت زندان‌ها این واقعیت را درک کرده و با وجود شرایت سخت زندان، برای انجام وظیفه‌ی تاریخی خود به این روند پیوستند.

نیروهای توطئه‌گر و دولت فاشیست ترکیه می‌خواهند اسارت و انزوای رهبر آپو که مدت ۲۵ سال است ادامه دارد را برای ما به امری عادی تبدیل کنند. برای عبور از این وضعیت لازم است گامی بزرگی را رو به جلو برداشت. کارزار آزادی که توسط دوستان خلق کورد آغاز شده است، اعتصاب غذای دوره‌ای در زندان‌ها، فعالیت تحصن برای عدالت مادران و عملیات‌های ابتکار عمل گریلا زمینه را برای این گام ایجاد کرد. این تابلو فروپاشی فاشیسم است.‌

برای از بین بردن فاشیسم نقشی استراتژیک بر عهده‌ی خلق ما در اروپا می‌افتد. این اعتصاب راهی قدرتمند برای توسعه‌ی کارزار ‘آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل‌ سیاسی مسئله‌ی کورد’ در حوزه‌ی اجتماعی است.

رهبر آپو همیشه در مورد این وظیفه‌ی تاریخی برای خلق ما که ساکن اروپا هستند سخن می‌گفت و همیشه با احترام از آن یاد می‌کرد. اکنون این روندی که ما در آن قرار داریم در حال تحقق است. خلق ما که در اروپا زندگی می‌کنند، برای ترویج و پیشبرد آزادی رهبر آپو به صورت قدرتمندانه در اروپا، در از بین بردن فاشیسم نقش خواهد داشت و در وهله‌ی اول به مقاومت گریلا و زندانیان پاسخ خواهد داد.

شرکت در راهپیمایی کلن بسیار مهم است. خلق ما به مانند سیل و با شور و اشتیاق به میادین سرازیر شوند و در روند آزادی رهبر آپو به مسئولیت خود در شهر کلن عمل نمایند. شرکت ما در راهپیمایی و تجمع ۱۷ فوریه در شهر کلن در توسعه این روند تعیین کننده خواهد بود.

بنابراین برای خلق ما نباید هیچ کار و وظیفه‌ای را مهم‌تر از راهپیمایی ۱۷ فوریه بداند. لازم است خلق ما با مشارکت باشکوه خود پیام ‘آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ را به گوش افکار عمومی اروپا و سازمان‌های بین‌المللی مرتبطە برساند.

بر این اساس به خلق و دوستانمان می‌گوییم؛ بیایید با شور و اشتیاق روند آزادی جسمانی رهبر آپو را در ۱۷ فوریه در شهر کلن همگی با هم در تاریخ بنویسیم.»