کنگره‌ی خلق پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت ارلینگ فولکوورد منتشر کرد

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت درگذشت دوست کوردها، ارلینگ فولکوورد که در ۷۴ سالگی زندگی را به درود گفت، پیام تسلیت منتشر کرد و اعلام نمود: «تا آخرین لحظات زندگی به خاطر آزادی خلق کورد و فلسطین به مبارزه پرداخت.»

 دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت درگذشت دوست کوردها و نماینده‌ی اسبق پارلمان نروژ، ارلینگ فولکوورد که در ۷۴ سالگی زندگی را به درود گفت، پیام تسلیت منتشر کرد.

پیام دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به شرح زیر می‌باشد:

«روز گذشته خبر بسیار ناراحت کننده‌ی درگذشت دوست رهبر آپو و خلق کورد، ارلینگ فولکوورد را دریافت کردیم. این ضایعه‌ی بزرگی برای خلق کورد و جنبش ماست. به خانواده‌ی ارلینگ فولکوورد، حزب و دوستان وی تسلیت می‌گوییم، خود را در غم آن‌ها شریک می‌دانیم.

شناخت و دوستی ارلینگ فولکوورد با خلق کورد به بیش از ۳۰ سال پیش برمی‌گردد. در سال ۱۹۹۳ در حزب سرخ به عنوان نماینده‌ی پارلمان نروژ انتخاب شد. از آن زمان جنبش آزادی را شناخت و دو بار به باکور کوردستان سفر کرد.

دوستی ارلینگ با خلق فلسطین پیش از خلق کورد است. با شناخت جنبش آزادی، دوستی ارلینگ با خلق کورد نیز آغاز شد، تا آخرین روز و لحظات زندگی خود به حمایت از این دو‌خلق ادامه داد.

ارلینگ تمامی کار و مبارزه‌ی خود را وقف این دو خلق کرد. به خاطر تاریخ کوردستان و راه‌حل‌ برای مسئله‌ی کورد به باکور ‌‌باشور و روژآوای کوردستان سفر کرد، به تحقیق پرداخت و چندین کتاب در این زمینه نوشت.

در چارچوب انقلاب روژآوا، در خاورمیانه در رابطه با راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد و فلسطین کتاب جدید نوشت. برای این مبارزه نیز به استکهلم رفت ولی متأسفانه جان باخت. این‌گونه تا آخرین روز زندگی خود برای آزادی خلق کورد و فلسطین به مبارزه پرداخت.

به عنوان خلق کوردستان و جنبش آزادی، هرگز دوست خلقمان، ارلینگ فولکوورد را فراموش نخواهیم کرد. همیشه یاد و خاطر وی را در مبارزاتمان زنده نگه می‌داریم.

بر این اساس یک بار دیگر به خانواده و بستگان وی تسلیت می‌گوییم و در غم آن‌ها خود را شریک می‌دانیم. ارلینگ فولکوورد همیشه در دل خلق کورد زنده خواهد ماند.»