ک‌ن‌ک حمله به خلق آشوری-سریانی-کلدانی را محکوم کرد

شورای اجرایی ک‌ن‌ک حمله به خلق آشوری-سریانی-کلدانی را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از نسل‌کشی دولت ترکیه شد.

شورای اجرایی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) طی بیانیه‌ای مکتوب حمله به خلق آشوری-سریانی-کلدانی را محکوم کرد.

بیانیه‌ی ک‌‌ن‌ک به شرح زیر است:

«دولت اشغال‌گر ترکیه و همکاران جهادی آن به حملات روزانه‌ی خود علیه مردم و تمامی جوامع در شمال و شرق سوریه و روژآوای کوردستان ادامه می‌دهند. در ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ نیروهای امنیتی داخلی سوتورو متشکل از جوامع آشوری-سریانی-کلدانی مورد هدف حملات دولت اشغال‌گر قرار گرفتند و سه تن از اعضای نیروهای امنیت جان خود را از دست دادند و دو عضو نیز زخمی شدند.

به عنوان ک‌ن‌ک به نیروهای امنیت داخلی و خلق آشوری-سریانی-کلدانی و خانواده‌هایشان‌ تسلیت می‌گوییم و این حملات وحشیانه را محکوم می‌کنیم و بر وفاداری خود بر خلق آشوری-سریانی-کلدانی تاکید می‌کنیم.

دولت اشغال‌گر و رژیم دیکتاتور و فاشیست حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) همراه با نیروهای جهادی با این حملات بار دیگر تکرار کردند که برنامه و هدف آن‌ها از بین بردن ملت دمکراتیک است که بر اساس برابری ایجاد شده است. پارادایم ملت دمکراتیک به امید مردم منطقه تبدیل شده است و این پارادایم به رویاها و خیالات رژیم فاشیست و دیکتاتور پایان می‌دهد.

معتقدیم که همکاری براساس برابری به سیاست نسل‌کشی و تغییر دمگرافی منطقه پایان می‌دهد.

به عنوان ک‌ن‌ک از نیروهای سیاسی و بین‌المللی، اتحادیه‌ی اروپا و سازمان ملل و آمریکا می‌خواهیم، فورا در برابر این حملات دولت اشغال‌گر موضع‌گیری نمایند و از برنامه‌های نسل‌کشی و تغییر دمگرافی منطقه جلوگیری نمایند.»