ک‌ن‌ک: قیام ۱۲ مارس پایه و اساس انقلاب روژآوا را بنیان نهاد

شورای اجرایی ک‌ن‌ک به مناسبت ۲۰مین سالگرد قتل‌عام و قیام قامیشلو بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و گفت: «قیام ۱۲ مارس پایه و اساس انقلاب روژآوا را بنیان نهاد.»

۲۰ سال قبل در ۱۲ مارس ۲۰۰۴ در استادیوم فوتبال در قامیشلو حمله‌ای انجام شد. پس از این حمله درگیری اتفاق افتاد و ده‌ها نفر کشته شدند. خلق قامیشلو علیه این حملات به خیابان‌ها آمدند و به راهپیمایی پرداختند، سپس این اعتراضات چند شهر دیگر را نیز در برگرفت. این قیام چند ماه به طول انجامید. شورای اجرایی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) به مناسبت ۲۰مین سالگرد قتل‌عام و قیام قامیشلو بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

ک‌ن‌ک اعلام کرد، قیام ۱۲ مارس ۲۰۰۴ پایه و اساس انقلاب روژآوا را بنیان نهاد و در ادامه گفت: «  قیام ۱۲ مارس پایه و اساس محکمی را برای انقلاب روژآوا به وجود آورد. به این مناسبت یاد تمامی شهدای این قیام را با ادای احترام گرامی می‌داریم.»

همچنین تاکید کرد که قیام ۱۲ مارس معنای واقعی انقلاب را مشخص کرد و گفت: «این قیام میراثی تاریخی و یک آدرس مهم است که مبارزه علیه کشتار و سرکوب و ظلم را که ده‌ها سال توسط رژیم بعث انجام شده است را شرح می‌دهد.

ما به عنوان ک‌ن‌ک یاد شهدای ۱۲ مارس و تمامی شهدای انقلاب روژآوا را با ادای احترام گرامی می‌داریم و می‌گوییم، مصرانه و با تمامی فرصت‌های موجود خود از مطالبات خلقمان حمایت می‌کنیم. از تمامی نیروها و جوامع میهن‌دوست و دمکراتیک می‌خواهیم با تمام توان خود از انقلاب روژآوا حمایت نمایند. پیروزی از آن خلق ماست.»