کنش ‌«به آزادی رای بدهید»‌: بستگان زندانیان مصمم هستند

بستگان زندانیان در کنش ‌«به آزادی رای بدهید» یکبار دیگر پیام دادند تا زمانیکه اعمال غیرقانونی در زندان‌ها به پایان نرسد، آنان بر انجام مقاومت مصمم هستند.

جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین مارمارا ‌(MATUHAY-DER) و بستگان زندانیان که با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، از میان برداشتن انزوای تحمیلی و رهیافت مسئله کورد از راه‌های دمکراتیک، کنش ‌«به آزادی رای بدهید» را آغاز کرده بودند. در همین چارچوب در مقابل زندان زنان باکرکوی استانبول کنشی اعتراضی انجام دادند و شهروندان بسیاری در آن مشارکت کردند. در این کنش پلاکارتی با عنوان ‌«برای صلح اجتماعی و از میان برداشتن انزوای تحمیلی به آزادی رای بدهید» برافراشته شده و کنشگران لباس‌هایی که عبارت ‌«به آزادی رای بدهید» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند.

ریاست مشترک MATUHAY-DER، دیلَک سونمَز دمیر در این کنش سخنرانی کرد و چنین گفت‌: ‌«تا زمانیکه ناحقی و اعمال غیرقانونی در زندان‌ها به پایان برسد، ما کنش ‌«به آزادی رای بدهید» را ادامه می‌دهیم.‌‌»

پس از سخنرانی دیلک سونمز دمیر، کنش تحصن انجام شده و در حین تحصن، شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند»، ‌«انزوای تحمیلی جنایت علیه بشریت است» و ‌‌«شرافت انسانی شکنجه را شکست خواهد داد» سرداده شد.