کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در آدانا

در کنش ‌«به آزادی رای بدهید» که در مقابل زندان کورکچولر آدانا انجام شد، توجه‌ها به انزوای امرالی معطوف داشته شده و پایان دادن به تحمیلات آنتی‌دمکراتیک مطالبه شد.

کنش ‌‌‌‌‌«به آزادی رای بدهید» که از سوی بستگان زندانیان در چارچوب ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود، در آدانا ادامه دارد.

به پیشاهنگی بستگان زندانیان با مشارکت احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی در مقابل زندان کورکچولر آدانا بیانیه داده شد.

مادران صلح، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌د‌ک)، حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ)، حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) در آدانا و مدیران جمعیت حمایت از بستگان مفقودین آکدنیز ‌(AYKAY-DER) نیز در این کنش شرکت کردند.

ریاست مشترک دم پارتی در آدانا،‌ صفی‌الدین آیدمیر بیانیه داد و اعلام کرد، تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آنان به کنش‌های خود ادامه می‌دهند و گفت‌: ‌«اگر در این کشور حقوق، حق و عدالت وجود می‌داشت،‌ اینچنین کنش‌هایی انجام نمی‌شد. دلیل اساسی جمع‌شدن ما در اینجا اینست که ظلم، فشار، شکنجه و تحمیلات آنتی‌دمکراتیک در زندان‌ها را به پایان برسانیم. وضعیت در زندان‌ها بسیار خطرناک است. زندانیان بیمار تحت مداوا قرار نمی‌گیرند و با معامله‌های بدی روبرو می‌شوند. در تمام زندان‌ها، شرایط دشوار تحمیل انزوا ادامه دارد. ۴۲ ماه است که هیچ اطلاعی از جناب اوجالان دریافت نمی‌شود، ۲۶ سال است که در زندان ‌امرالی زندانی می‌باشد. نمی‌گذارند خانواده‌ها و وکلا با او ملاقات کنند. مطابق با نظام حقوقی موجود، مجازات زندانی هرچه که باشد،‌ از این حق بهره‌مند است که هر هفته یکبار با او ملاقات شود و هر زمان که بخواهند ملاقات با وکلا هم عملی شود. اما متاسفانه حکومت آک‌پ-‌م‌ه‌پ از این امر مانع می‌شود و قوانین خود را نقض می‌کند. ما یکبار دیگر حکومت را فرامی‌خوانیم که به این تحمیلات آنتی‌دمکراتیک پایان دهد.‌»

پس از ارائه بیانیه، کنش تحصن آغاز شد.