کنشگران تحصن‌های برای عدالت: باید عبدالله اوجالان آزاد شود

تحصن‌های برای عدالت خانواده و بستگان زندانیان با مطالبه‌ی «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد»، در چند شهر ادامه دارد.

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد، در شهرهای آمد و مرسین و اِلح و وان و ازمیر و مردین ادامه دارد.

در تحصن‌های امروز نیز جناح‌ها و احزاب و شخصیت‌ها شرکت داشتند و نسل‌کشی هلبجه محکوم گردید، در این تحصن‌ها شعارهایی از جمله «ژن، ژیان، آزادی» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شد. کنشگران و بازدیدکنندگان از این تحصن‌ها خواستار رفع انزوا و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

در تحصن شهر وان، آصلیهان تیمور یکی از بازدید کنندگان گفت: «خواستار پایان یافتن انزوا علیه تمامی زندانیان سیاسی و به ویژه آقای عبدالله اوجالان هستیم. تا این انزوا پایان نیابد، تحصن برای عدالت ادامه خواهد داشت. ما مادران می‌خواهیم به دور یک میز به مذاکره بپردازیم. فردا با پوشیدن لباس ملی خود در میدان نوروز فریاد برخواهیم آورد.»

در تحصن برای عدالت شهر مردین، گولسر یلدرم نماینده‌ی پارلمانی پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) اعلام کرد علیه خلق کورد و حقوق خلق کورد و زندگی خلق کورد ظلم وجود دارد، به همین سبب انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فشار در زندان‌ها و منصوب کردن قیوم‌ها ادامه دارد، این نیز نتیجه‌ی ذهنیت نسل‌کش و انکار کننده و نابودگر است و در ادامه گفت: «تحصن‌های برای عدالت مادران بخش مهمی از مبارزه برای آزادی رهبر و راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد است. در قرن ۲۱ کورد به آزادی دست خواهد یافت. آزادی رهبرش را به دست خواهد آورد، برای راه‌حل‌ دمکراتیک زندگی نوینی را ایجاد خواهد کرد.»