تصویر

کنش‌ها در آمریکای لاتین: آزادی برای عبدالله اوجالان!

کنش‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کلمبیا، مکزیک و آرژانتین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کنش‌هایی که در چارچوب مرحله دوم کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در آمریکای لاتین شروع شده‌ است، ادامه دارد. در کشورهای کلمبیا، مکزیک و آرژانتین، کنش‌هایی برای شکست دادن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود.

آرژانتین

در چارچوب این کارزار، جنبش زنان کوردستان در گردهمایی سالانه چندملیتی زنان در آرژانتین شرکت کرد که هر ساله به‌صورت سنتی برگزار می‌شود. یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) نیز از طریق تماس ویدئویی در این گردهمایی و جلسه که در منطقه ژوجوی برگزار شد، پیام خود را ارسال کردند. همچنین، در این کنش بروشورهایی توزیع شد.

همچنین کمیته‌های همبستگی با جنبش زنان کوردستان در مورد موژَرَس لا ساختتا، سمیناری با موضوع کنفدرالیسم دموکراتیک کوردستان و خودمختاری زاپاتیست‌های چیاپاس، برگزار کردند. علاوه بر این، دیداری با مردم آبرامپا که ساکن مرزهای بولیوی هستند و در سال‌های اخیر برای حفظ سرزمین‌های خود مقاومت کرده‌اند، یک جلسه‌ انجام شد و سمیناری درباره خودمدیریتی و کنفدرالیسم دموکراتیک برگزار شد. در چارچوب همان موضوعات نشست، مشابهی نیز با جوامع محلی در سالیناس گراندِ برگزار شد.

مکزیک

سلسله کنش‌ها به پیشاهنگی جنبش زنان و کمیته‌های همبستگی در مکزیک آغاز شده و ادامه دارد. پس از برنامه‌ها در مرکز فرهنگی لا رسستنسیا، کلکتیو ساندوال نمایشگاهی با عنوان «فکر، ذکر، عمل» افتتاح کرد. این نمایشگاه تا ۲۳ اکتبر ادامه خواهد داشت. اعضای کلکتیو ساندوال که این نمایشگاه را برگزار کردند، علیه انزوای تحمیلی در زندان امرالی بیانیه‌ای دادند. همچنین، کمیته‌های همبستگی و جنبش زنان کوردستان و رادیو زاپوته برنامه‌ای ویژه درباره انزوای تحمیلی برگزار کردند.

کلمبیا

در دانشگاه آنتیوکیا در شهر مدلین کلمبیا، جنبش زنان کوردستان – زنان آینده، تصویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بر دیوار دانشگاه نقاشی کردند. دانشجویان دانشگاه آنتیوکیا، که یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های آن کشور است، از این کنش حمایت کردند و پس از نقاشی دیواری، گفتگوهایی درباره افکار و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان‌، انجام شد.