کنش‌های علیه تحمیل انزوا ادامه دارند‌: در امرالی جنایت علیه بشریت صورت می‌گیرد

در کنش‌هایی که با مطالبه ‌‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» انجام می‌شود، اشاره شد که در امرالی جنایت علیه بشریت صورت می‌گیرد و علیه انزوای تحمیلی فراخوان مبارزه مشترک داده شد.

کنش‌های ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» که با پیشاهنگی خانواده‌های زندانیان در مقابل ساختمان‌های آک‌پ انجام می‌شوند، در هفته ۱۳مین ادامه دارد.

آدانا

کنش‌ خانواده‌های زندانیان در آدانا که با شعار ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» آغاز شده بود، ۱۳مین هفته خود را پشت‌سر گذاشت. توده خلق که در مقابل ساختمان آک‌پ در آدانا گردهم آمده بود، در ابتدا مطالبه از میان برداشتن انزوای تحمیلی را ارائه داد. پلیس‌ اطراف ساختمان را با ایجاد مانع گرفت. علیه تلاش‌های مانع کننده پلیس،‌ مدیریت کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌د‌ک)‌، مادران صلح، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، دم پارتی، جمعیت پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین آدانا آکدنیز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(AATUHAY-DER)، جمعیت پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های مفقودین در آکدنیز ‌(AYKAY-DER) در این کنش شرکت کردند.

کسانیکه در این کنش مشارکت کردند، لباس‌هایی که به زبان کوردی و ترکی عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» نوشته شده بود را پوشیده و پلاکارتی با عنوان ‌«ما برای عدالت انزوای تحمیلی را از میان خواهیم برداشت، برای صلح اجتماعی به آزادی رای بده» را برافراشتند. توده خلق مداوما شعار ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«نه به انزوای تحمیلی، قبل از هرچیز،‌ صلح» را سردادند. به عنوان توده خلق نیز ریاست مشترک نهاد AATUHAY-DER، نوران اوزدَش متن بیانیه مطبوعاتی را قرائت کرد. اوزدش از انزوای امرالی بحث به میان آورد و اعلام کرد که تحمیل انزوا در سراسر کشور اشاعه یافته و گفت‌: ‌«برای رهیافت مسئله کورد و دمکراتیک شدن ترکیه، باید انزوای تحمیلی علیه جناب اوجالان یقینا از میان برداشته شود.‌‌» اوزدش تمام بخش‌های جامعه را فراخواند که برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی، مبارزه‌ای مشترک انجام دهند.

بیانیه با کنش تحصن و تشویق به پایان رسید.

مرسین

در شهر مرسین نیز کنش خانواده‌های زندانیان با شعار ‌«‌به تحمیل انزوا پایان دهید» در هفته ۱۳ مین ادامه یافت. در کنشی که خانواده‌های زندانیان و اعضای دم پارتی نیز در آن مشارکت کردند، پلاکارتی با عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» برافراشته شد. توده خلق که از راهپیمایی‌شان در مقابل ساختمان آک‌پ ممانعت شد، با شعار ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند» و ‌«ژن ژيان آزادی» کنش تحصن انجام دادند.

ریاست مشترک دم پارتی در آکدنیز‌، نِزار اَسَن بیان کرد که برای رهیافت مسائل دامنه‌دار این کشور باید انزوای تحمیلی علیه رهبر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هرچه زودتر از میان برداشته شود.

کنش تحصن با سردادن شعارها به پایان رسید.

وان

به پیشاهنگی جمعیت پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های زندانیان و محکومین ‌(TUHAY-DER) شعبه وان و خانواده‌های زندانیان، کنش ‌«به تحمیل انزوا پایان دهید» انجام شد. صباحت تونجل و افراد بسیار دیگری در این کنش‌ که در مقابل ساختمان دم پارتی در آن شهر برگزار شد،‌ مشارکت کردند.

ریاست مشترک دم پارتی در وان توشبای، رفیق چیدال بیان کرد که آک‌پ و وزارت دادگستری تلاش می‌کنند که انزوای تحمیلی را مشروع کنند و گفت‌: ‌«محدود کردن حق مقلاقات با وکلا،‌ بی‌اعتنایی به مطالبات خانواده‌ها و وکلا، نشانه عملکرد غیرحقوقی و بی‌قانونی است. علیه این خودسرانگی که در زندان‌ها ادامه دارند و سیاست‌های تحمیل انزوا ما تمام دفاتر،‌ سازمان‌های حقوق بشری و افکارعمومی دمکراتیک را فرا می‌خوانیم که به مسئولیت‌های خود عمل کنند.‌»

پس از ارائه بیانیه کنش تحصن انجام شده و شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شد.