KOMAW‌: ما سیاست‌های تهدید علیه رهبر آپو را قبول نمی‌کنیم

KOMAW درباره سیاست‌های تهدید دولت ترکیه که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجرا می‌کند، بیانیه‌ای کتبی داد و گفت‌: ‌«این سیاست‌ها علیه حقوق بشر و علیه قانون می‌باشد و ما به هیچ‌وجه آن را نمی‌پذیریم.‌»

نهاد خانواده‌های شهدا و مفقودین کوردستان ‌(KOMAW) در ارتباط با سیاست‌های تهدید دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ بیانیه‌ای کتبی داد.

بیانیه KOMAW به شرح زیر است‌:

‌«به عنوان نهاد خانواده‌های شهدا و مفقودین کوردستان ‌(KOMAW) ما اعلام می‌کنیم که سیاست‌های تهدید و تحمیل انزوا علیه رهبر آپو را به هیچ وجه نمی‌پذیریم. این سیاست‌ها هم علیه حقوق بشر و هم علیه قانون می‌باشند.

رهبر آپو اراده سیاسی خلق‌ کورد است و  اعمال سیاست‌های تحمیل انزوا علیه او، حمله نسل‌کشی علیه آزادی خلق کورد است. این تحمیل انزوا نه تنها علیه رهبر آپو، بلکه علیه حقوق بنیادین و کرامت خلق کورد می‌باشد.

به عنوان KOMAW می‌گوییم که باید هر چه زودتر سیاست‌های تهدید و تحمیل انزوا به پایان برسند. این سیاست‌های ضد حقوقی و غیر انسانی که علیه رهبر آپو اعمال می‌شوند،‌ ضد معیارهای حقوق بشر بین‌المللی است و غیرقابل قبول می‌باشند. باید تمام حملات علیه سلامت، امنیت و آزادی رهبر آپو متوقف شوند، به سیاست‌های تحمیل انزوا پایان داده شود و از رهبر آپو محافظت شده و بصورتی منظم ملاقات با وکلا و خانواده‌ انجام شود.

در همین چارچوب ما ترکیه و جامعه بین‌المللی را فرامی‌خوانیم که توجه‌ها را به این اعمال غیرحقوقی معطوف داشته و برای عدالت گام‌های لازمه را بردارند.

در این چارجوب ما تمام خانواد‌ه‌های عضو KOMAW را فرامی‌خوانیم که برضد این اعمال پلید که علیه رهبر خلق کورد انجام می‌شود، در کنش‌ها مشارکت کنند.‌»