KON-MED در رابطه با قتل‌عام پاریس فراخوانی رو به کوردستانی‌های مقیم آلمان صادر کرد

کنفدراسیون جوامع کوردستانی مقیم آلمان (KON-MED) به مناسبت اولین سالگرد قتل‌عام پاریس، برای شرکت در راهپیمایی فردا و ساعت حرکت اتوبوس‌ها فراخوانی صادر کرد.

KON-MED طی بیانیه‌ای مکتوب به دو قتل‌عامی کە در فاصله‌ی ۱۰ سال صورت گرفته است اشاره کرد. در بیانیه یادآوری شده است که اوین گویی و عبدالرحمان قزل و میر پرور در دومین قتل‌عام در دسامبر ۲۰۲۲ به شهادت رسیدند.

در ادامه به این اشاره شده است که هر دو قتل‌عام برای افکار عمومی آشکار نشده است، همچنین تاکید شده است که دولت‌های ترکیه و آلمان و فرانسه مسئول این قتل‌عام‌ها هستند.

در بیانیه به این اشاره شده است که دولت ترکیه در قتل‌عام اول در سال ۲۰۱۳ در پاریس، سکینه جانسز و لیلا شایلمز و فیدان دوگان را ترور کرده است، در ادامه تاکید شده است که این حادثه توسط مقامات فرانسوی روشن نشده است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که علیرغم اینکه ارهان پکچتین و آیدین گونل از اعضای میت، که در یک عملیات ویژه در سال ۲۰۱۷ توسط حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) دستگیر و به قتل‌عام اعتراف کردنده‌اند، اما فرانسه و آلمان به طور عمیق تحقیق و برسی انجام نداده‌اند.

همچنین در ادامه اعلام شده است، که آلمان ارتباط بین قتل‌عام‌های پاریس و متهمین میت ترکیه را در آلمان نادیده می‌گیرد و زمانی که موضوع کورد باشد، قانون اجرا نمی‌شود.

در این بیانیه یاد هر ۶ نفر به شهادت رسیده در پاریس، گرامی داشته شد و از همه‌ی‌ کوردستانی‌های مقیم آلمان خواسته شد تا در راهپیمایی اعتراضی بزرگی که در ۶ ژانویه در پاریس برگزار می‌شود، شرکت نمایند و این قتل‌عام را محکوم کنند. در پایان تاکید شد که تا روشن شدن قتل‌عام‌های پاریس، با قاطعیت به مبارزه ادامه خواهند داد.