کسکین بایندر: بیایید نوروز ۲۰۲۴ را به نوروز آزادی عبدالله اوجالان تبدیل کنیم

کسکین بایندر ریاست کل د‌ب‌پ در نشست تدارکات انتخابات استانبول گفت: «بیایید نوروز ۲۰۲۴ را به نوروز آزادی آقای عبدالله اوجالان تبدیل کنیم.»

تشکیلات حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در چارچوب مبارزات انتخابات ۳۱ مارس در ساختمان این حزب در منطقه‌ی باگجیلار نشست تدارکات انتخابات را برگزار کرد.

کسکین بایندر ریاست کل حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) در این نشست حضور داشت و گفت: «بیایید نوروز ۲۰۲۴ را به نوروز آزادی رهبر خلق کورد آقای عبدالله اوجالان تبدیل کنیم. به همین سبب می‌گوییم که نوروز ۲۰۲۴ در ترکیه و کوردستان و خاورمیانه به رفراندوم خلق کورد تبدیل خواهد شد، به این مناسبت نوروز در شهر آمد و استانبول امید آزادی جسمانی آقای اوجالان را افزایش می‌دهد.»

بایندر در ادامه اعلام کرد که حکومت حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی و اردوغان می‌خواهند خلق کورد و مبارزات آزادی‌بخش را از بین ببرند، اما خلق کورد در عید نوروز علیه این حکومت از خود دفاع خواهد کرد و به مقاومت خواهد پرداخت، بنابراین ۲۰۲۴ به جای از بین رفتن کوردها، به سال آزادی و پیروزی تبدیل خواهد شد.

بایندر در ادامه به انزوای مطلق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «رفع انزوا راه را برای حل مسئله‌ی کورد باز خواهد کرد، نشان می‌دهد که مخاطب اصلی این مسئله رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و از طریق وی این مسئله حل خواهد شد. به همین سبب می‌گوییم که از طریق مبارزاتمان این سیستم انزوا را رفع خواهیم کرد، به جز رفع انزوا هیچ راه دیگری، راه‌حل نیست. از طریق سیاست جنگ ویژه تلاش می‌کنند تا ما را نا امید کنند. اما هر کاری نیز انجام دهند، خلق کورد برای برچیدن انزوا با قدرت و مصمم است.»