کتاب رهبر خلق کورد به دانشجویان ارمنی معرفی گردید

کتاب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به زبان ارمنی ترجمه شده است، در مدرسه‌ی آموزشی مختار سیباساتسی ایروان به دانشجویان معرفی گردید.

کتاب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحت عنوان «تمدن عصر خدایان نقاب‌دار و شاهان پوشیده» که به تازگی به زبان ارمنی ترجمه شده و در مدرسه‌ی آموزشی مختار سیباساتسی ایروان به دانشجویان معرفی گردید.

استادان و ده‌ها دانشجو در این مراسم حضور داشتند. مورخ آرمن وسکانیان، ریاست مشترک کمیته‌ی کوردستان سیلو‌ دربویان و روزنامه‌نگار لیانا‌ میهویان به عنوان سخنران حضور داشتند.

آرمن وسکانیان اعلام کرد مدت‌هاست که منتظر است این کتاب به زبان ارمنی ترجمه گردد، در ادامه به این اشاره کرد که این کتاب در شرایط سخت انزوا نوشته شده است و بسیار با ارزش است و گفت: «این کتاب‌ها شامل ۵ جلد است، محصول تحقیق و کار گسترده است. هر موضوعی به طور عمیق و مفصل مورد بحث قرار گرفته است.»

در ادامه اعلام کرد که با وجود این‌که این کتاب ۲۰ سال پیش نوشته شده است، اما با این حال پیش‌بینی‌های جدی در آن وجود دارد و هنگامی که آن را مطالعه کردم باور نمی‌کردم که این کتاب ۲۰ سال پیش نوشته شده باشد، در ادامه گفت: «پیش‌بینی‌های عبدالله اوجالان یک به یک به حقیقت می‌پیوندند. ترجمه‌ی این کتاب به زبان ارمنی برای هر دو ملت بسیار مهم است. دولت ترکیه هر چه فلسفه و ایدئولوژی عبدالله اوجالان را تحت فشار قرار دهد، موفق نخواهد شد. عبدالله اوجالان اگرچه در زندان به سر می‌برد، اما افکار و فلسفه خود را از طریق کتاب‌هایش به تمامی جهان منتقل کرده است. دارای اشکال مختلف مقاومت است. این کتاب یکی از آن اشکال است.»

روزنامه‌نگار لیانا میهویان اعلام کرد در روابط کوردها و ارامنه پلی ارتباطی ایجاد شده است و در ادامه گفت: «این ارتباط به لطف این کتاب عبدالله اوجالان و فلسفه‌ی وی به طور کل قوی‌تر می‌شود.»

سیلو دربویان، ریاست مشترک کمیته‌ی کوردستان در رابطه با پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد و اعلام نمود یک سیستم کنفدرال ایجاد کرده و این سیستم مورد قبول تمامی فرودستان و کسانی که خواهان برابری و عدالت هستند پذیرفته شده است، اکنون نیز خلق‌ها می‌خواهند خود را از بحران‌های سرمایه‌داری نجات دهند و زندگی آزادی را ادامه دهند و در ادامه گفت: «تنها نام و نشانی زندگی جدید و آزاد و برابر و عادلانه در فلسفه و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان است. کتاب‌های رهبر اوجالان، درمان بیماری‌هایی است که سرمایه‌داری آن‌ها را ایجاد کرده است. سیستمی را ایجاد کرده است که در آن تمامی خلق‌ها آزادانه و برابر در کنار هم زندگی کنند. وی در کتاب‌هایش به تفصیل در این مورد صحبت می‌کند.»

در پایان این مراسم کتاب «تمدن عصر خدایان نقاب‌دار و شاهان پوشیده» به حضار اهدا شد.