کتاب ویژه ۷۵ سالگی عبدالله اوجالان

اولین رمان تصویری درباره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با نام «آزادی پیروز خواهد شد - زندگی عبدالله اوجالان با رمان تصویری» در مراسم جشن ۴ آوریل در برلین ارائه می‌شود.

حیات عبدالله اوجالان به روایت تصویر

رمان تصویری از زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از کودکی تا جوانی، از دوران دانشجویی تا سیاستمدار شدن، تشکیل پ‌ک‌ک و اسارت در جزیره امرالی می‌گوید. اوجالان در بیوگرافی عکسی که به مناسبت تولد ۷۵ سالگی اش منتشر خواهد شد، از دوران کودکی خود در کوردستان و فعالیت سیاسی خود پس از دهه ۱۹۶۰ می‌گوید. در کتاب، اهمیتی که اوجالان برای آزادی زنان قائل است و تئوری‌های او مانند تعریف کنفدرالیسم دموکراتیک که برای مبارزات این دوران مهم است، مشخص شده است. همچنین به پروژه اجتماعی دموکراتیک در روژاوا اشاره دارد.

نویسنده کتاب رمان تصویری، نویسنده شان مایکل ویلسون از اسکاتلند است که در ژاپن زندگی می‌کند. عکس‌های او توسط عکاس کورد ککو ساکن اسپانیا تهیه شده است.

اعلام شد که رمان تصویری در تاریخ ۱۴ فروردین به زبان‌های ترکی، کوردی و آلمانی منتشر می‌شود و همچنین به زبان‌های انگلیسی، عربی و سایر زبان‌ها نیز آماده و متعاقبا منتشر خواهد شد.

مراسم معرفی کتاب نیز در برلین برگزار می‌شود. گروه فراشین هنر خود را در این مراسم ارائه خواهد کرد. ریمار هایدر که بسیاری از کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به آلمانی ترجمه کرده است، سیاستمدار هاتیپ دجله، استلا اسمید، نویسنده کتاب شان مایکل ویلسون، سیاستمدار ژورن اسیگ-گودسمیت، سیاستمدار دیلک اوجالان، آندرژ گورباجیج، نماینده انتشارات میمن حسن کانیرش، نماینده اروپایی مارتینا اندرسون از سین فین، پل کاوانا و هنرمند روتیندا در مراسم رونمایی از کتاب حضور خواهند داشت.